تنش در جلسه علنی مجلس

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ ۱۳:۵۸
    کد خبر :505625
تنش در جلسه علنی

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی پس از قرائت تذکر کتبی از سوی احمد امیرآبادی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، علی مطهری که ریاست جلسه را بر عهده داشت گفت: تذکرات شفاهی را بشنویم و الویت با کسانی است که تذکر اصل 75 دارند. محمدعلی وکیلی به عنوان اولین تذکردهنده خطاب به زاهدی که دیدار اعضای فراکسیون امید با محمد خاتمی را خلاف منافع ملی عنوان کرده بود، گفت: آقای زاهدی، خلاف منافع ملی آنجایی صورت گرفت که تنگ‌نظری برخی، سرمایه‌های انسانی را به حاشیه برد. خلاف منافع ملی آنجایی صورت گرفت که رییس‌جمهوری 8 ساله این کشور همچنان در گوشه و کنار کشور سخنرانی می‌کند و مرزهای رسمی کشور را زیر سوال برده است؛ نه رییس‌جمهوری که سال‌ها گوشه‌ای نشسته و جز دعوت به وحدت کاری نمی‌کند.

بعد از صحبت‌های وکیلی نماینده‌های تندرو به جایگاه هیات رئیسه هجوم بردند. مجتبی ذوالنوری میکروفون وکیلی را به سمت خود کشید تا سخنرانی کند، اما وکیلی این اجازه را به او نداد. ذوالنوری سپس به سمت صندلی مطهری رفت و از میکروفون مطهری فریاد می‌زد که از صبح تذکر اصل 75 داریم اما نوبت ندادید. چرا به وکیلی اجازه دادید؟

تعداد نمایندگان در جایگاه هیات رئیسه لحظه به لحظه رو به افزایش بود. در این هنگام کریمی قدوسی به سمت میکروفون وکیلی رفت و گفت: خاتمی این همه خون ریخته و فتنه کرده…

کریمی قدوسی و مجتبی ذوالنوری همچنان بر سر علی مطهری فریاد می‌زدند. مجتبی ذوالنوری خطاب به او گفت: شما قسم خورده‌اید که بی‌طرف باشید.

زاهدی و ابطحی هم مقابل علی مطهری ایستاده بودند و اعتراض می‌کردند.

اصلاح‌طلبان مجلس هم به جایگاه هیات رئیسه آمدند و عبدالکریم حسین‌زاده عضو فراکسیون امید برای دقایقی با جواد کریمی قدوسی بحث کرد.

عباس گودرزی نماینده بروجرد نیز میکروفون مطهری را روشن کرد و گفت: فتنه خط قرمز نظام است.

علی مطهری، رییس جلسه در واکنش به حواشی ایجاد شده، گفت: اخطار آقای وکیلی وارد بود. آقای خاتمی ممنوع‌الملاقات نیست بلکه ممنوع‌التصویر است که آن هم مبنای قانونی ندارد. لطفا بنشینید سرجایتان.

او از امیرآبادی خواست تا تذکرات شفاهی را ادامه دهد، اما هیچ‌کدام از اعضای هیات رئیسه به جز رییس در صندلی‌شان حضور نداشتند. سخنان مطهری اعتراض تندروها و محمدمهدی زاهدی را به دنبال داشت و مطهری تاکید کرد: مطلب روشن است آقای زاهدی شما صحبتی کردید که تلویحا توهین به برخی از نمایندگان بود و آقای وکیلی هم جواب داد. تمام شد.

بعد از دقایقی امیرآبادی تذکردهنده بعدی را صدا کرد.

در ادامه جلسه علنی امروز، برای دقایقی تنش میان وکیلی و زاهدی ایجاد شد اما نمایندگان آنها را جدا کردند و بعد از آن، اعضای فراکسیون امید به جایگاه هیات رئیسه آمدند و از محمدعلی وکیلی تشکر کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید