مطهری در اداره مجلس مرتکب تخلف شد/لاریجانی: او قصد اهانت نداشت

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷ ۱۵:۴۵
    کد خبر :497665

نماینده مردم قائمشهر از شیوه اداره جلسه نوبت صبح مجلس از سوی علی مطهری انتقاد کرد.

در جلسه نوبت عصر روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه بودجه، علی ادیانی راد نماینده قائمشهر در تذکری با اشاره به حاشیه های جلسه علنی صبح امروز و تلاش عده ای از نمایندگان استان های شمال کشور برای آبستراکسیون، گفت: آقای مطهری صبح امروز تخلفاتی را در اداره جلسه انجام دادند، اولا پیش از آنکه تذکر بنده را بشنوند، میکروفن را قطع کردند.

وی افزود: ثانیا مجلس عصاره ملت است، عصاره مجلس در هیئت رئیسه و عصاره هیئترئیسه، ریاست جلسه است.

نماینده مردم قائمشهر اظهارداشت: صبح امروز رئیس جلسه به سینه نماینده کوبیده و نمایندگان را آشوبگر خطاب می کند و قبل از اینکه عرض بنده را بشنود می گوید من تذکر را وارد نمی دانم.

ادیانی راد گفت: نمایندگان معتقدند انتقال آب خزر خلاف اصل ۴۰ قانون اساسی و عامل ضرر و زیان به منابع ملت است. مرکز پژوهش ها نیز از این کار نهی کرده است و آن را غیر کارشناسی می داند. جلوی این کار را بگیرید.

وی اظهارداشت: یک بار بررسی کنید ببینید علت خشک شدن دریاچه ارومیه و هورالعظیم چه بوده است؟

این نماینده مجلس گفت: بنده جلسه را ترک می کنم، چون به خانه ملت و نمایندگان توهین شده است، نمایندگان با فریادهای دو-دو مخالفت خود را با اظهارات ادیانی راد اعلام کردند.

در ادامه، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آقای ادیانی و دوستانی که نمایندگی مردم استان های شمالی کشور را برعهده دارند می شناسیم و از عزیزان ما هستید.

وی با بیان اینکه آقای مطهری قصد اهانت به شما عزیزان را نداشته است، اظهارداشت: می خواستند جلسه را آرام کنند. شما نمایندگان استان های شمالی کشور مورد احترام ما هستید و دلیلی ندارد کسی به شما توهین کند.

وی خطاب به نمایندگانی که پشت سر ادیانی ایستاده بودند، گفت: کار خوبی کردید که در جلسه حضور یافتید، اگر پیشنهادی دارید باید در زمان مناسب مطرح کنید.

به گزارش مهر، جلسه نوبت عصر امروز به خاطر عدم حضور نمایندگان حدود نیم ساعت با تأخیر آغاز شد. به نظر می رسید نمایندگان استان های شمالی در جلسه حضور نیافته بودند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید