تمامی مدل‌های گلکسی اس 22 سامسونگ به تراشه‌ی اگزینوس 2200 و اسنپدراگون 898 مجهز خواهند شد

    کد خبر :856089
تمامی مدل‌های گلکسی اس 22 سامسونگ به تراشه‌ی اگزینوس 2200 و اسنپدراگون 898 مجهز خواهند شد

بر اساس یک گزارش جدید، انتظار می‌رود همه‌ی مدل‌های گلکسی اس ۲۲ سامسونگ به تراشه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ و اسنپدراگون ۸۹۸ مجهز شوند.

انتظار می‌رود سامسونگ به‌زودی بزرگ‌ترین به‌روزرسانی تراشه‌ی اختصاصی خود موسوم به اگزینوس را معرفی کند. همکاری غول فناوری کره‌ای با AMD از چند سال قبل آغاز شده است و پیش‌بینی شده که این مشارکت، سطح عملکرد گرافیکی پردازنده‌های سامسونگ روی گوشی‌های هوشمند را با بهره گرفتن از فناوری rDNA شرکت AMD افزایش دهد.

به گزارش زومیت، درحال حاضر مشخص نیست که چه دستگاه‌هایی به تراشه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ مجهز خواهند شد. هم‌اکنون جهان با بحران کمبود تراشه مواجه شده است، اما بر اساس یک گزارش جدید، انتظار می‌رود گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۲ سامسونگ به پردازنده‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ مجهز شود. البته در دسترس بودن تراشه‌ی مورد اشاره برای نسل بعدی پرچم‌داران سری گلکسی اس هنوز قطعی نیست.

با توجه به مسائلی که اخیر پیرامون تراشه‌ی اگزینوس به‌وجود آمده است، امید می‌رود که بهره گرفتن از فناوری AMD به موفقیت مدل بعدی پردازنده‌ی سامسونگ کمک کند. معیارهای اولیه نشان می‌دهد که ورود فناوری‌های گرافیکی AMD به تراشه‌ی اگزینوس، زمینه‌ی جدیدی را برای رقابت بین سازندگان پردازنده‌های موبایل ایجاد خواهد کرد. البته اینکه اگزینوس ۲۲۰۰ انتظارات را برآورده خواهد کرد یا خیر، هنوز مشخص نیست.

متأسفانه، شرایط اقتصادی فعلی احتمالا روی تب‌وتاب تولید تراشه‌های جدید موبایلی تأثیر منفی خواهد داشت. در ابتدا این تردید وجود داشت که سامسونگ از تراشه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ در مدل بعدی پرچم‌داران سری گلکسی خود مورد استفاده قرار خواهد داد یا آن را برای لپ‌تاپ‌های ویندوزی مبتنی بر آرم خود در نظر گرفته است. در نهایت شایعاتی منتشر شد که در آن‌ها اشاره شده است، فقط برخی از مدل‌های گلکسی اس ۲۲ از تراشه‌ی جدید اگزینوس بهره خواهند برد.

ماکس واینباخ از وب‌سایت اندروید پُلیس این موضوع را تأیید کرده است که سامسونگ همه‌ی مدل‌های گلکسی اس ۲۲ را با تراشه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ روانه‌ی بازار خواهد کرد. علاوه‌براین، مدل دیگری از گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۲ با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۹۸ در دسترس قرار خواهند گرفت. بدین ترتیب سامسونگ مثل همیشه قصد دارد پرچم‌داران بعدی خود را در دو مدل، با تراشه‌ی اگزینوس و اسنپدراگون برای نواحی مختلف جهان تولید کند.

از آنجا که معمولا سامسونگ در آمریکا فقط مدل اسنپدراگون گوشی‌های خود را عرضه می‌کند، به‌نظر می‌رسد کاربران در این کشور از مزایای فناوری‌ گرافیکی AMD در اگزینوس ۲۲۰۰ بی‌بهره خواهند بود. خریداران در آمریکا فقط می‌توانند مدل اسنپدراگون گلکسی اس ۲۲ را خریداری کنند، و این درحالی است که پرچم‌داران سامسونگ در بازار اروپا فقط با تراشه‌ی اگزینوس عرضه خواهد شد. اگر این خبر واقعیت داشته باشد، کاربران آمریکایی نسبت به کاربرانی که مدل اگزینوسی گلکسی اس ۲۲ را خریداری می‌کنند، تغییرات کم‌تری در بخش پردازنده‌ی دستگاه خود مشاهده خواهند کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید