تعطیلی واحدهای اقامتی مشهد تا ۱۳ بهمن

    کد خبر :968984
تعطیلی واحدهای اقامتی مشهد تا ۱۳ بهمن

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مشهد گفت: طبق پیش‌بینی هواشناسی تا ۱۳ بهمن امسال در استان کاهش دما ادامه خواهد داشت؛ در نتیجه تعطیلی واحدهای اقامتی تا ۱۳ بهمن ماه ادامه دارد. پس از این تاریخ با توجه به تصمیم ستاد بحران در خصوص واحدهای اقامتی تصمیم‌گیری خواهد شد.

حسین امیرکلالی در خصوص تعطیلی مراکز اقامتی مشهد به علت کاهش مصرف گاز اظهار کرد: با همکاری بخش خصوصی تصمیم گرفته شد که برخی از واحدهای اقامتی با توجه به برودت هوا و کاهش مصرف سوخت تعطیل شود.

وی افزود: بسیاری از مسافران نیز به علت تبلیغاتی که برای عدم سفر به مشهد صورت گرفته بود، رزرو مراکز اقامتی را کنسل کردند. در حال حاضر نیز در زمان پیک حضور مسافران نیستیم و همین موضوع مدیریت واحدهای اقامتی را آسان کرده است.

امیرکلالی عنوان کرد: در حال حاضر ضریب اشغال واحدهای اقامتی بسیار پایین است و با مدیریت جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی مسافران به دیگر هتل‌ها منتقل و برخی از مراکز اقامتی نیز تعطیل شدند تا مصرف گاز کاهش یابد.

وی ادامه داد: از سویی با تعطیلی استخرها، تالارها و کاهش تعداد رستوران‌های هتل‌های بزرگ در مصرف گاز شهر صرفه‌جویی شد. اقامت مسافران در واحدهای اقامتی طوری سامان یافت که از تمام ظرفیت یک طبقه استفاده و طبقات خالی از مدار سیستم‌های گرمایشی خارج شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مشهد گفت: در جلسات برنامه‌ریزی‌مان تصمیم گرفته شد سوخت جایگزین به مراکز اقامتی که امکان استفاده از سوخت دیگری را دارند، اختصاص یابد. در حال حاضر چند هتل بزرگ مشهد با هماهنگی فرمانداری مشهد از گازوئیل به عنوان سوخت جایگزین استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: طبق پیش‌بینی‌های ستاد بحران انرژی استان، در میان اصناف مراکز اقامتی در اولویت گازرسانی و تخصیص سوخت جایگزین قرار گرفت. وظیفه اعلام سوخت جایگزین مورد نیاز و سهمیه‌بندی‌ها به رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی سپرده شد و پس از اعلام میزان نیاز، سوخت جایگزین مزبور نیز تخصیص یافت.

امیرکلالی با اشاره به همکاری بخش خصوصی با بخش دولتی برای کاهش مصرف انرژی بیان کرد: در تابستان که با مشکل کمبود برق مواجه بودیم، هتل‌های بزرگ با استفاده از ژنراتور تولید برق که با گازوئیل کار می‌کند، برق مورد نیاز خود را تامین کردند و از مدار برق شهری خارج شدند. در این فصل نیز بخش خصوصی برای کاهش هزینه‌ها با ستاد بحران همکاری می‌کند.

به گزارش ایسنا، امیرکلالی اضافه کرد: همچنین تعدادی از مسافران که هفته گذشته به علت برودت هوا موفق به انجام سفر خود نشده بودند، به صورت رایگان در هتل‌های مشهد ساکن گردیده و از آن‌ها پذیرایی شد. غذای این مسافران را نیز آستان قدس رضوی تامین کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید