تسلا نسخه خاکستری مدل S و X را برای فروش بیشتر رونمایی کرد

    کد خبر :1029727
تسلا

تسلا با افت فروش مدل‌های رده بالای خود، مدل S و مدل X مواجه بوده است. ارقام سالانه نشان دهنده کاهش 14 درصدی در تحویل جهانی طی سه ماهه سوم است که در مجموع 45905 دستگاه در 9 سال اول فروخته شد.

بازتاباین سودآوری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7 درصد کاهش را نشان می‌دهد. تضاد کامل با روزهای شکوه، زمانی که تسلا می‌توانست سالانه حدود 100000 دستگاه بفروشد. برای مبارزه با این مارپیچ رو به پایین، تسلا تصمیم گرفت رنگ‌های جدیدی ارائه دهد.

پیش از این، خودروساز یک گزینه رنگ Ultra Red را با قیمت اولیه 3000 دلار معرفی کرده بود. اما از ماه سپتامبر، تسلا تصمیم گرفت با رایگان کردن تمام رنگ‌های رنگ اختیاری، به مشتریانش پول بیشتری بدهد. علاوه بر این، کاهش قیمت قابل توجه برای هر دو مدل اعمال شد که از 13500 تا 18500 دلار متغیر بود.

 

تسلا

 

در این ماه، تسلا استراتژی دیگری را معرفی کرد: معرفی یک گزینه رنگ خاکستری مخفی، به جای Midnight Grey موجود. جالب اینجاست که این رنگ فقط در آمریکای شمالی و آسیا موجود است و با وجود تمام خودروهایی که از یک کارخانه تولید می‌شوند، بازار اروپا شامل این رنگ نخواهد شد. رنگ جدید برای اولین بار در نسخه مدل 3 هایلند تولید شده در کارخانه گیگا شانگهای تسلا رویت شد و به نظر می‌رسد موفقیت آمیز باشد.

چرا تسلا برای افزایش فروش، تغییرات رنگ را انجام می‌دهد؟ در حالی که کاهش قیمت ممکن است جنبه مالی را جذاب‌تر کند، گزینه‌های رنگی می‌توانند یک ارتباط عاطفی ایجاد کنند یا یک بیانیه سبک به دنبال داشته باشند. اگرچه موفقیت رنگ جدید خاکستری Stealth هنوز مشخص نیست، اما به نظر می‌رسد تسلا معتقد است که گاهی اوقات زیبایی فقط به عمق پوست نیست، بلکه به رنگ عمیق نیز می‌رسد.

به نظر رسیده تسلا برای افزایش فروش از یک روش روانشناسانه بهره گرفته است. بنابراین باید دید آیا رشد فروشی رقم می‌خورد یا خیر.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید