تردد مسافر از مرزهای قصرشیرین به عراق ممنوع شد

    کد خبر :771883

فرماندار قصرشیرین گفت: تردد مسافر از مرزهای رسمی خسروی و پرویزخان این شهرستان به عراق ممنوع شد.

مرادعلی تاتار روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: عراق در جهت اجرای اقدام‌های پیشگیرانه اخیر و مقابله با شیوع ویروس کرونای انگلیسی، گذرگاه های ۲ مرز رسمی پرویزخان و خسروی را به روی مسافران بست.

وی اظهار داشت: در راستای تصمیم دولت مرکزی عراق در کنترل ویروس جدید کرونای انگلیسی، دستورالعمل جدیدی از سوی عراق راجع به تردد مسافر از مرزهای بین المللی صادر شده که از ساعت ۱۲ جمعه شب ورود مسافران ایرانی به شمال عراق و خروج مسافران عراقی از اقلیم کردستان عراق به سمت ایران تا اطلاع بعدی ممنوع شد.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: مسافران ایرانی که هم اکنون در عراق به سر می برند می توانند به ایران مراجعه کرده و مسافرین عراقی که در ایران به سر می برند می توانند به کشور خود باز گردند.

تاتار ادامه داد: همچنین تردد افراد ۲تابعیتی (ایرانی- عراقی) نیز از مرز رسمی خسروی تا اطلاع بعدی ممنوع است.

وی گفت: مبادلات تجاری از مرزهای خسروی و پرویزخان در این شهرستان با رعایت پروتکل های بهداشتی طبق روال گذشته ادامه دارد.

تاتار گفت: روزانه بیش از ۷۰۰ دستگاه کامیون کالا از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق و بیش از ۳۰۰ دستگاه کامیون محموله صادراتی از مرز رسمی خسروی به حوزه حکومت مرکزی این کشور صادر می شود.

تاتار اظهار داشت: همچنین پایش رانندگان و کامیون های حامل کالاهای صادراتی نیز در راستای مقابله با ویروس کرونا در مرز رسمی پرویزخان انجام می شود ضمن اینکه رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مرز خسروی تشدید شده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید