تداوم سرمای هوا و بارش برف در ارتفاعات

    کد خبر :1054944
سرمای هوا بارش برف ارتفاعات

با توجه به بارش‌های گسترده طی هفته جاری، پتانسیل وقوع بهمن وجود دارد بنابراین در انتخاب مسیرهای مناسب برای صعود و فرود احتیاط شود.

صادق ضیاییان درباره وضعیت جوی مناطق کوهستانی کشور طی روزهای پنجشنبه و جمعه (١٠ و ١١ اسفندماه) اظهارکرد: پنجشنبه تداوم فعالیت سامانه بارشی و سرد در نیمه شرقی کشور و با شدت کمتر در مناطق مرکزی ایران، بارش برف و باران همراه با وزش باد شدید، کولاک برف و احتمال بهمن همچنین جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌ها همراه با بارش تگرگ و وقوع رعدوبرق در جنوب سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در این روز جوی غالبا پایدار و کاهش محسوس دمای شبانه و اوایل صبح در نیمه غربی کشور و وزش باد گاهی شدید نیز دور از انتظار نیست.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی مناطق کوهستانی کشور طی جمعه گفت: استقرار هوای پایدار در بیشتر مناطق کشور همراه با سرمای شدید شبانه و تداوم بارش برف همراه با وزش باد شدید در ارتفاعات شمال شرق پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان در ارتفاعات شمال تهران استقرار جوی غالبا پایدار، گاهی وزش باد موقتی شدید و کاهش محسوس دمای شبانه دور از انتظار نیست.

وی توصیه کرد: با توجه به استقرار هوای سرد در کشور و کاهش محسوس دمای شبانه، تمهیدات لازم برای اجتناب از سرمازدگی در ساعات شب و اوایل صبح و تشدید سوزباد به عمل آید علاوه بر آن با توجه به شرایط وقوع مه تابشی در اوایل صبح، جهت اجتناب از خروج از مسیر صعود ، تا رقیق شدن مه از ادامه مسیر پرهیز شود.

ضیاییان در گفت و گو با ایسنا تاکید کرد: با توجه به بارش‌های گسترده طی هفته جاری و وجود برف تازه در کوهستان‌های کشور، پتانسیل وقوع بهمن در مسیرهای مستعد وجود دارد. احتیاط لازم در انتخاب مسیرهای مناسب برای صعود و فرود لحاظ شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید