تخلف مرکز نگهداری کودکان اوتیسم مشهد از مجوز وزارت بهداشت/مدرک مربی شکنجه گر مورد تائید نیست

    کد خبر :40071

مدیرنظارت و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون هیچ مجوزی مبنی بر راه اندازی مرکز نگهداری از کودکان اوتیسم درشهر مشهداز سوی دانشگاه علوم پزشکی صادر نشده است و فعالیت مرکز نگهداری از کودکان اوتیسم خاطی غیر قانونی بوده است.

خیامی درگفت و گو با خبرنگار جامعه خبرگزاری در خصوص پیگیری پرونده قضایی شکنجه کودکان در مرکز نگهداری اوتیسم مشهد گفت: تاکنون هیچ مجوزی مبنی بر راه اندازی مرکز اوتسیم درشهر مشهد صادر نشده است و مرکز متخلف بدون داشتن مجوز به صورت غیر قانونی فعالیت می کرده است.

وی افزود: براساس اظهارات سازمان بهزیستی و خانواده‌های کودکان آسیب دیده ، پیگیری‌های انجام شده از جانب دانشگاه علوم پزشکی مشهدحاکی از این است که مرکز متخلف اقدام با ارائه مجوزی نادرست از دانشگاه علوم پزشکی اقدام به فریب خانواده های کودکان اوتیسم کرده است. این درحالی است که متولی این مرکز با مراجعه به دانشگاه علوم پزشکی با اظهار تقاضا نسبت به راه اندازی مرکز جامع توانبخشی تنها موافقت اولیه دانشگاه را برای ایجاد این مرکز کسب کرده بود تا در صورت تشخیص مکان و امکانات لازم با نظارت مسئولان، مجوز اصلی به فرد اعطا شود بنابراین مدرک ارائه شده از جانب افراد خاطی مجوزی برای راه اندازی مرکز نبوده و تنها یک موافقت اولیه از دانشگاه علوم پزشکی برای راه اندازی مرکز جامع توانبخشی بوده است.

مدیرنظارت و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: ارائه مدرک موافقت اصولی مبنی بر راه اندزای مرکز، مجوز محسوب نمی‌شود و نمی‌توان آن را به عنوان سند معتبر محسوب کرد همچنین لازم به ذکر است که این موافقت اصولی، جهت راه انداز‌ی مرکز جامع توانبخشی صادر شده بود و نگهداری از بیماران اوتیسم رانیز شامل نمی‌شود.

وی عنوان کرد: در طی نظارت‌های انجام شده از این مرکز، در اسفندماه سال گذشته به متولی امر اعلام شد که مکان و تجهیزات مورد تأیید ناظران قرار نگرفته است و در صورت درخواست کسب مجوز، باید شرایط استاندارد برای این مرکز فراهم شود .بنابراین نظارت درمرحله ارزشیابی متوقف شده بود.

خیامی درادامه اذعان داشت: دانشگاه علوم پزشکی با ارائه آموزش و مهارت‌های لازم افراد را به مراکز درمانی معرفی کرده و بعد از کسب تجربه اقدام به ارائه مجوز کاردرمانی می‌کند این درحالی است که ادعای مربیان خاطی مبنی دارا بودن مجوز کاردرمانی کذبی بیش نیست و هیچ تجربه‌ای مبنی بر کاردرمانی در این افراد وجود نداشته است.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی در راستای شکنجه کودکان اوتیسم در این مرکز شکایت خود را از فرد متولی و مربیان خاطی به محاکم قضایی اعلام کرده است و وضعیت را از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌کند.

مدیرنظارت و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد درپایان افزود: دانشگاه علوم پزشکی آمادگی هر گونه کمک به کودکان اوتیسم آسیب دیده را اعلام می‌کند تا درصورت لزوم نسبت به بهبود حال کودکان آسیب دیده این مرکز، اقدام شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید