تحریم ها موجب فروش کسب و کار سرور هوآوی شد

    کد خبر :858644

هواوی تا چند سال پیش در حال تسخیر دنیای گوشی‌های هوشمند بود. این طور به نظر می‌رسید که روزی، بتواند به راحتی جای شرکت‌هایی مانند اپل و سامسونگ را بگیرد. اما تحریم‌های ایالات متحده تقریبا بیشتر نقشه‌های هواوی برای آینده را نابود کرد. این شرکت چینی حالا می‌خواهد حتی بخش سرور‌های X86 خود را نیز به فروش برساند.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_ هواوی در مقایسه با دوران ترامپ با مشکلات کمتری رو به رو است. اما حالا با توجه به خبر مربوط به فروش کسب و کار سرورهای هواوی، به نظر می‌رسد این شرکت هنوز هم با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. منابع مختلفی اعلام کرده اند دلیل اصلی فروش کسب و کار سرورهای هواوی، تحریم‌های ایالات متحده و مشکلاتی که این تحریم‌ها به وجود آورده اند است.

 هواوی هنوز رسما در این باره اظهار نظر نداشته اما منابع معتبری مانند بلومبرگ و GSMArena فروش بخش کسب و کار سرورهای هواوی را تایید کرده‌اند. مشخص نیست هواوی این بخش مهم از کسب و کار خود را به چه شرکتی خواهد فروخت اما در حال حاضر، نام‌های بزرگی از بخش خصوصی و دولتی کشور چین شنیده می‌شوند.

مشکلات هواوی در بازار تلفن همراه
در بخش گوشی‌های هوشمند نیز هواوی وضعیت خوبی ندارد. این شرکت در خرید تراشه‌های 5G دچار مشکل است و به علت تحریم‌ها نمی‌تواند تراشه‌های Kirin خودش را نیز تولید کند. پرچم‌دار این شرکت هواوی پی 50 با چند ماه تأخیر معرفی شد اما باز هم در عرضه به بازار با مشکل مواجه شد. میان‌رده‌های این شرکت نیز به علت استفاده از تراشه‌های قدیمی ارزش خرید سابق را ندارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید