تجمع احزاب راست گرای افراطی اروپایی در میلان

    کد خبر :540718

رهبر راست‌گرایان فرانسه پیش‌بینی کرد که در جریان انتخابات پارلمانی اروپا، احزاب افراطی و پوپولیست بتوانند اکثریت کرسی‌ها را به دست آورند.

«مارینه لو‌پن» رهبر جنبش ملی راست‌گرایان افراطی فرانسه پیش‌بینی کرد که گروه راست‌گرایان در انتخابات پارلمانی اروپا پیروزی چشمگیری خواهند داشت.

بنابر گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کارشناسان معتقدند که دو حزب سنتی میانه و چپ میانه ضعیف ظاهر خواهند شد و برای نخستین بار کمتر از 50 درصد رای کسب خواهند کرد.

همچنین قرار است که «ماتئو سالوینی» معاون نخست‌وزیر ایتالیا و رهبر حزب «لیگ» امروز شنبه با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات پارلمانی اروپا، در شهر میلان تظاهرات گسترده‌ای برگزار کند. لوپن هم اعلام کرده در این تظاهرات شرکت خواهد داشت.

شعار این تظاهرات که در آن نمایندگانی از 11 حزب راست‌گرای اروپایی شرکت خواهند دارد، «نخست اروپا» خواهد بود. سالوینی می‌کوشد تا یک گروه پوپولیست حامی اروپا در انتخابات آتی بتوانند تعداد قابل توجهی از کرسی‌ها را کسب کنند.

علاوه بر حزب لیگ، حزب آلترناتیو برای آلمان، حزب فنلاند، حزب مردم دانمارک،حزب ملی فرانسه، حزب آزادی اتریش و حزب محافظه‌کار مردم استونی دیگر احزابی هستند که با سالوینی متحد شده‌اند.

انتخابات پارلمانی اروپا در روزهای 23 تا 26 ماه می برگزار خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید