تاخیر در ابتلا به آرتروز با ۱۰ دقیقه پیاده‌روی روزانه

    کد خبر :516861
پیاده‌روی روزانه

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که تنها یک ساعت پیاده‌روی سریع در هفته می‌تواند ناتوانی حرکتی در افراد مسن ناشی از درد آرتریت، درد مفصلی یا سفتی اندام‌ها را کاهش دهد. این زمان برابر با کمتر از ۱۰ دقیقه پیاده‌روی در روز است.

پروفسور Dorothy Dunlop، استاد مدرسه پزشکی فینبرگ دانشگاه نورث وسترن معتقد است که افراد مسن برای بهبود سلامتی خود نباید از پیاده روی روزانه غفلت کنند.

بر اساس آمار، بزرگسالان مبتلا به آرتروز زانو- شایع‌ترین شکل استئوآرتریت- در تمام دنیا وجود دارند که در نهایت با مشکلات بسیاری از جمله ناتوانی‌های حرکتی در انجام فعالیت‌های روزانه روبرو می‌شوند. در یک مطالعه جدید، محققان گزارش دادند که تنها یک ساعت فعالیت فیزیکی متوسط تا شدید، می‌تواند توانایی انجام کارهای روزانه افراد مسن را بدون هیچ گونه ناراحتی افزایش دهد.

اساسا ورزش کاهش ۸۵ درصدی خطر ابتلا به ناتوانی در تحرک را به همراه دارد و ۴۵ درصد خطر ابتلا به ناتوانی حرکتی در زندگی روزمره را کاهش می‌دهد.

در این مطالعه به مدت چهار سال داده‌های بیش از ۱۵۰۰ بزرگسال مبتلا به استئوآرتریت جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل شد. تمام بزرگسالان دچار درد و یا سفتی در اندام‌های پایین بدن بودند، اما در زمان آغاز مطالعه به هیچگونه معلولیت جسمی حرکتی مبتلا نبودند. محققان از انجام فعالیت بدنی با استفاده از شتاب سنج استفاده کردند.

این مطالعه در مجله آمریکایی Preventive Medicine منتشر شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید