علت بی خوابی در افراد مسن و روش های درمان آن

    کد خبر :844114

بی‌خوابی یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی است که اغلب افراد مسن و بزرگسال با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. طبق تحقیقات صورت گرفته توسط موسسه بهداشت آمریکا، حدود ۵۰ درصد از افراد مسن با مشکل کم‌خوابی روبرو هستند. باید بدانید که اغلب آن‌ها برای درمان این مشکل به پزشک مراجعه نمی‌کنند و همین موضوع سبب ایجاد ضعف بدنی و کمبود خواب در آن‌ها خواهد شد؛ اما در مواردی، برخی از آن‌ها به سراغ مصرف داروهایی برای رفع این معضل می‌روند که لازم است بدانید در صورتی که بر اساس تجویز پزشک و زیر نظر وی مصرف نشوند، می‌توانند عوارضی را به همراه داشته باشند.

در کل روش‌های متنوعی برای رفع این مشکل وجود دارد که در ادامه در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. بی‌خوابی ممکن است به سبب دلایل مختلفی به وجود آید و زندگی فرد را دچار اختلال نماید. به‌طور کلی بی‌خوابی به‌صورت گذرا، حاد و مزمن طبقه‌بندی می‌شود. برای رفع مشکل بی‌خوابی در موارد گذرا و حاد افراد مسن به‌راحتی می‌توانند با قرار دادن برنامه غذایی مناسب و ورزش مداوم تا حدودی این مشکل را حل کنند و شب‌ها خواب راحت و آرامش بخشی را تجربه نمایند. به همین منظور بهتر است در برنامه روزانه، علاوه بر قرار دادن غذاهای سالم و مقوی در وعده‌های خود، بهتر است قدم زدن یا استفاده از وسایل ورزشی موجود در پارک‌ها یا حتی ورزش در خانه را در نظر داشته باشند.

با این تفاسیر افراد مسن به‌راحتی می‌توانند خواب خود را تنظیم نمایند و مشکلاتی از قبیل پریدن از خواب یا حتی بی‌خوابی را رفع نمایند.

نوع سوم بی‌خوابی، که با نام مزمن شناخته می‌شود به‌راحتی با استفاده از روش‌های ذکر شده حل نمی‌شوند و لازم است تا با پزشک متخصص مشورت شود. برخی از افراد بدون مراجعه به پزشک، صرفاً با خواندن مقاله‌هایی در اینترنت یا پیشنهاد دوستان و آشنایان به مصرف داروهای خواب‌آور روی می‌آورند، اما لازم است بدانید که اکثر این داروها علاوه بر اینکه مشکل فرد را به‌طور کامل رفع نمی‌کنند، بلکه موجب ایجاد عوارض دیگر در بدن و سیستم عصبی خواهد شد. زیرا معمولاً این داروها به‌صورت موقت تأثیر خود را نشان می‌دهند و فرد پس از قطع این داروها دوباره مشکل بی‌خوابی را خواهد داشت.

یکی از معروف‌ترین داروهایی که به‌منظور رفع اختلالات خواب و کاهش اضطراب تولید شده است، داروی آلپرازولام نام دارد که در ادامه توضیحات جامعی در خصوص عوارض و در نهایت ترک قرص آلپرازولام خدمت شما عزیزان قرار گرفته است.

آلپرازولام دارویی است که مصرف آن نسبت به سال‌های گذشته به بیشترین حد خود رسیده است و افراد مسن به‌ناچار به دلیل عدم داشتن اطلاعات کافی به مصرف این دارو که بسیار اعتیادآور است روی می‌آورند و خود را درگیر مسائل و عوارض دیگر می‌کنند.

این دارو معمولاً با نام زاناکس در بازار به فروش می‌رسد و فرد پس از مصرف احساس آرامش را در خود می‌یابد و در ادامه مصرف این ماده مخدر، به آن اعتیاد شدید پیدا می‌کند. هنگامی‌که مصرف‌کننده این دارو هنگامی که به صورت بی رویه و بدون تجویز توسط پزشک آن را مصرف میکرد، قطع نماید، عوارض و مشکلاتی را به همراه خواهد داشت که لازم است نسبت به آن با مشاورین ترک اعتیاد مشورت نماید. ترک آلپرازولام پروسه خاص خود را دارد و فرد در صورت اقدام به خوددرمانی و عدم مراجعه به پزشک ممکن است مشکلاتی برای خود بوجود آورد، زیرا این دارو وابستگی شدید جسمی و روانی را در فرد به وجود خواهد آورد و در ادامه حتی وضعیت نگران‌کننده‌ای برای مصرف‌کننده رخ خواهد داد.

 

به همین دلیل لازم است تا شما را با بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران آشنا کنیم که با داشتن تیم متخصص در محیطی مدرن نسبت به ترک آلپرازولام اقدام خواهند کرد. کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی با داشتن سابقه طولانی در ترک اعتیاد و مشکلات مربوط به آن آماده خدمت‌رسانی و دادن مشاوره به افراد بزرگ‌سال عزیز است که ناخواسته به اعتیاد زاناکس یا همان آلپرازولام دچار شده‌اند و زندگی آن‌ها تحت تأثیر عوارض آن قرار گرفته است. شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت کلینیک دکتر جوادی که به‌عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران شناخته می‌شود، مراجعه کرده و با خدمات آن‌ها آشنا شوید و درنهایت در صورت علاقه به شروع پروسه درمان خود یا عزیزانتان برای دریافت وقت مشاوره اقدام نمایید.

پایان رپرتاژ خبری/13

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید