تاثیر مشکلات روحی در بروز بیماری‌های جسمی

    کد خبر :277968

رحیم‌نیا گفت: استرس و فشارهای روزانه موجب‌ تضعیف سیستم ایمنی بدن در برابر انواع عفونت‌ها می‌شود؛ مسائل روحی تأثیر زیادی در بروز بیماری‌های جسمی دارد.

محسن رحیم‌نیا فلوشیپ پزشکی‌ روان‌تنی در حاشیه اولین همایش سالانه انجمن علمی پزشکی روان‌تنی ایران اظهار کرد: زمانی که بیماران به دلیل مشکلات روانی به پزشکان مراجعه می‌کنند علاوه بر مشکلات مختلف باید اختلالات روانی و اجتماعی آنها نیز مدنظر گرفته شود زیرا جسم و روان دو موضوع مرتبط به یکدیگر هستند و فرد بیمار از نظر روحی و روانی دچار مشکلاتی می‌شود.

وی ادامه داد: قبل از کشف باکتری هلیکوباکتر پیلوری در بیماری زخم معده هنگامی که فرد دچار این عارضه شد پزشکان متوجه ارتباطاسترس با این بیماری شده‌اند.

رحیم‌نیا تصریح کرد: پس از تجویز آنتی‌بیوتیک برای باکتری هلیکوباکتر پیلوری‌، زخم معده بیماران برطرف شد اما متأسفانه به علائم استرس‌زای بیماران توجه کافی نشد و همین مسئله باعث درمان ناقص این عارضه در میان افراد شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، این فلوشیپ پزشکی‌ روان‌تنی افزود: استرس و فشارهای روزانه موجب‌ تضعیف سیستم ایمنی بدن در برابر انواع عفونت‌ها می‌شود؛ علم پزشکی روان‌تنی تمامی ابعاد بیماران را مدنظر قرار دارد زیرا معتقد است که مسائل روحی تأثیر زیادی در بروز بیماری‌های جسمی دارد و خوشبختانه در ایران و بیمارستان‌های کشور به این مسئله توجه ویژه‌ای شده است.

وی تأکید کرد: پزشکان باید در ویزیت‌های روزانه همه جنبه‌های اجتماعی و روانی افراد مراجعه‌کننده را در نظر بگیرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید