تاثیرات ورزش مستمر بر پوست و زیبایی

    کد خبر :407657

عضو انجمن پزشکان ورزشی معتقد است: انجام فعالیت‌های ورزشی به دلیل افزایش گردش خون سبب دفع سموم و در نتیجه زیبایی پوست و رشد موها می‌شود.

حسین سعادت‌مهر افزود: انجام فعالیت های ورزشی به دلیل افزایش گردش خون سبب می‌شود تا مواد مغذی بیشتری به سلول‌های پوستی برسد و در نتیجه سبب دفع سموم و پاک سازی پوست می‌شود. همچنین با افزایش جریان خون مواد مغذی بیشتری به فولیکول های مو می‌رسد و رشد موها افزایش پیدا می‌کند.

وی گفت: بیخوابی و استرس از عوامل بسیار مهم و تاثیر گذار در چین و چروک پوستی و همچنین ریزش و شکنندگی مو است. انجام فعالیت های ورزشی سبب ترشح هورمون های مفید در بدن می‌شود که به کاهش استرس و خواب عمیق شبانه و احیای پوست کمک می‌کند.

سعادت مهر استعمال دخانیات، مصرف الکل، نور مستقیم آفتاب، آلودگی هوا و استرس از جمله مهم‌ترین عوامل مخرب در زیبایی پوست عنوان کرد.

عضو انجمن پزشکان ورزشی گفت: نداشتن ورزش روزانه علاوه بر افزایش احتمال انواع بیماری ها، روند پیری و افسردگی را در افراد افزایش می‌دهد. افرادی که ورزش منظم روزانه ندارند به مرور زمان پوست و عضلات آنها شل و افتاده می‌شود و با انباشته شدن چربی در ناحیه گردن و غبغب شکل ظاهری نامناسبی به وجود می آید. همچنین رفع تیرگی پوست، جوش و آکنه از دیگر فواید ورزش منظم به حساب می آیند.

وی اضافه کرد: ورزش موجب افزایش تولید طبیعی تعداد فیبروبلاست ها که محرک تولید ماده کلاژن و پروتئین اصلی موجود در پوست است، می شود که این امر پیری پوست را به تاخیر می‌اندازد و باعث می‌شود پوست صاف و کشیده و بافتی محکم داشته باشد.

سعادت مهر در پایان افزود: در هنگام ورزش مرتب آب بنوشید تا اب از دست رفته از طریق تعریق دوباره جایگزین گردد. همچنین می‌توانید به بطری آب خود یک عدد قرص ویتامین سی جوشان اضافه کنید تا ضمن تامین آب بدن میزان ساخت کلاژن به طور معمول انجام شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید