بی کیفیت ترین محصول ایرانی را بشناسیم

    کد خبر :1026768
سرنوشت قیمت گذاری خودرو

به گفته رئیس سازمان ملی استاندارد نرخ کیفیت در بعضی از کالاها از جمله دخانیات و صنعت خودروسازی زیر ۵۰ درصد و در صنایعی از جمله شوینده، مواد غذایی، مبلمان و برخی از انواع لوازم خانگی بالای ٧٠ درصد است.

مهدی اسلام پناه در حاشیه مراسم روز جهانی استاندارد در جمع خبرنگاران، از رونمایی از شاخص‌های کیفیت که با همکاری دانشگاه امیر کبیر تدوین شده، اظهار کرد: طبق تحلیل انجام شده و گزارش منتشره دانشگاه امیرکبیر در رابطه به شاخص‌های کیفیت کالا و خدمات، نرخ کیفیت در بعضی از کالاها از جمله دخانیات و صنعت خودروسازی زیر ۵۰ درصد است و خودروسازان نتوانسته‌اند حتی کف رضایت مردم را کسب کنند.

وی با اشاره به اینکه پنج خودروی بی کیفیت و پرعیب از مدار تولید خارج شده، گفت: اکنون در حال استانداردسازی ۱۰۰۰ قطعه خودرو هستیم تا به صورت فنی و کارشناسی تاییدیه دریافت کنند.

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه وزارتخانه‌ها و بنگاه‌های تولیدی در استانداردسازی مسوولیت دارند، ادامه‌داد: شاخص‌ها و نرخ کیفیت سازی ۵۶ مولفه و شاخه دارد که نوع رضایت و رفتار بازار همخوانی دارد. همچنین نتایج این گزارش نشان می‌دهد در صنایعی از جمله شوینده، مواد غذایی، مبلمان و برخی از انواع لوازم خانگی رتبه کیفیت بالای ٧٠ درصد است. این شاخص نرمال خوبی در سطح جهانی و نشانگر رضایت مردم است.

وی افزود: دستگاه های نظارتی در سلامت و آرامش خدمات را ارائه می‌کنند، اما در صورتی که کوچکترین اتفاق یا تعارض منافع ایجاد شود صدای مافیای قدرت و ثروت بلند می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید