بیمه سلامت اقشار کم درآمد به‌صورت رایگان شد

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ ۱۴:۰۴
    کد خبر :892262
بیمه سلامت اقشار کم درآمد به‌صورت رایگان شد

نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که جهت ساماندهی حمایت‌های حوزه سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است با استفاده از پایگاه رفاه ایرانیان، ظرف مدت دو هفته بعد از ابلاغ این قانون کد ملی افراد فاقد بیمه پایه از سه دهک پایین درآمدی را در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار دهد.

این سازمان مکلف است ظرف مدت یک هفته این اشخاص را بدون نیاز به ثبت‌نام و حضور آنها، تحت پوشش بیمه رایگان قرار دهد. همچنین این سازمان مکلف است سایر افراد متقاضی را در صورت تأیید بر اساس آزمون وسع (با استفاده از پایگاه رفاه ایرانیان) تحت پوشش بیمه رایگان قرار دهد. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است به نحوی برنامه‌ریزی نماید که پرداخت توسط بیمار نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا نکند.

عبدالحسین روح الامینی عضو کمیسیون بهداشت مجلس معتقد است این مصوبه کمک می‌کند مردم به جای ایستادن در صف‌ها از سوی دولت صرفا با کد ملی بیمه شوند که این وظیفه حاکمیت و شورای عالی بیمه و رفاه است.

شورای عالی بیمه سلامت موظف است با همکاری سازمان غذا و دارو نسبت به تعیین لیست دارو‌های جدیدی که با توجه به استطاعت‌پذیری بیماران باید تحت پوشش قرار گیرند، بازنگری در فهرست دارو‌های بیمه‌ای و حذف دارو‌های غیرهزینه اثربخش و اصلاح فرانشیز در ارتباط با دهک‌های برخوردار حداقل در خصوص دارو‌های گرانقیمت اقدام نماید. همچنین سازمان‌های بیمه‌ای مکلف هستند نسبت به نظارت بر تجویز و اجرای راهنما‌های بالینی اقدام کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نجابت نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در این رابطه گفت: در این پیشنهاد وزارت تعاون را مکلف کرده‌ایم که افرادی که بیمه نشده و کم درآمد هستند را بیمه کند تا به خصوص قشر محرومان در سال ۱۴۰۱ در صورت نوسانات ارزی دچار بحران نشوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید