بیش از ۱۰۰۰ نفر بر اثر گرمای شدید هوا در پرتغال به کام مرگ رفتند

    کد خبر :925754
بیش از ۱۰۰۰ نفر بر اثر گرمای شدید هوا در پرتغال به کام مرگ رفتند

یک مقام ارشد وزارت بهداشت پرتغال با اشاره به ثبت بیش از هزار مورد مرگ ناشی از موج گرمای شدید در این کشور، افزود: در شرایطی که افزایش دمای هوا ادامه دارد، کشور باید برای مقابله با آثار و پیامد‌های ناشی از تغییرات جوی (آب و هوایی) ​ اقداماتی انجام دهد.

این مقام ارشد پرتغالی تاکید کرد، این کشور از جمله مناطق جهان است که ممکن است تحت تاثیر گرمای شدید قرار گیرد.

دمای هوا در مناطقی از پرتغال که با خشکسالی مواجه است، در هفته گذشته به بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد رسید. به نظر می‌رسد سال ۲۰۲۲ در حال تبدیل شدن به یکی از گرم‌ترین سال‌های اروپاست و این، نشان دهنده روند نگران کننده‌ای است که هواشناسان و کارشناسان آب و هوا بر آن تاکید دارند.

براساس داده‌های وبسایت برنامه فضایی کوپرنیک، این قاره سریع‌تر از سایر نقاط جهان در حال گرم شدن است و میانگین دمای آن در حال حاضر ۴ درجه فارنهایت (۲.۲ درجه سانتی‌گراد) بالاتر از دمای پیش از صنعتی شدن رفته است. این سطح از گرم شدن در حال حاضر بالاتر از حد جهانی ۲.۷ درجه فارنهایت (۱.۵ درجه سانتیگراد) است.

طبق گزارش کوپرنیک، گرم‌ترین تابستان اروپا در سال ۲۰۲۱ رقم خورده است، اگرچه گرم‌ترین سال این قاره به طور کلی سال ۲۰۲۰ بود، زمانی که میانگین دما به ۲.۲ درجه فارنهایت (۱.۲ درجه سانتیگراد) بالاتر از میانگین سال‌های ۱۹۹۱-۲۰۲۰ رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، آخرین داده‌ها نشان می‌دهد که ماه ژوئن ۲۰۲۲ که میانگین دمای آن، ۲.۸ درجه فارنهایت (۱.۶ درجه سانتی‌گراد) بالاتر از میانگین سال‌های ۱۹۹۱ تا ۲۰۲۰ بوده، تبدیل به دومین ژوئن رکوردشکن اروپا از نظر گرما در طول تاریخ شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید