بکهام اکانت اینستاگرام خود را به یک پزشک اوکراینی قرض داد

    کد خبر :897105

دیوید بکهام به لطف گذشته درخشان خود در فوتبال فالورهای فراوانی دارد. برخلاف چیزی که شاید تصور کنید، او علاقه زیادی به کمک‌های بشردوستانه دارد و یک سفیر یونیسف نیز محسوب می‌شود.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_ بکهام حالا تصمیم گرفته تا رسانه‌ای را که در اختیار دارد (اکانت اینستاگرامش) را برای شنیده شدن صدای اوکراینی‌ها در جهان به کار بگیرد. به همین خاطر اکانت اینستاگرام خود را به یک پزشک اهل خارکیف اوکراین قرض داده است. اکانت اینستاگرام دیوید بکهام حالا نزدیک به ۷۲ میلیون نفر فالور از سراسر جهان دارد.

این پزشک با نام «آیرینا» متخصص بیهوشی کودکان است و در میان تهاجم و بمباران روسیه نیز کماکان به کار خود ادامه می‌دهد. او تصاویر و ویدئوهایی را از زیرزمینی نشان داد که در آن مادران حمله زیادی تحت مراقبت هستند؛ آن هم درحالی‌که روسیه به بمباران و کشتار انسان‌های بی‌گناه ادامه می‌دهد. در این کلیپ‌ها همچنین دستگاه‌های اکسیژن‌ساز اهدایی یونیسف نشان داده شد و البته مادر جوانی به نام یانا که خانه‌اش در جنگ نابود شده است. فرزند یانا با نام میخائیلو با مشکل تنفسی به دنیا آمده و حالا در شرایط سختی به سر می‌برد.

آیرینا می‌گوید حالا ۲۴ ساعت روز و ۷ ساعت هفته کار می‌کند و مانند سایر پزشکان جان خود را به خطر انداخته است.

دیوید بکهام از سال ۲۰۰۵ سفیر یونیسف محسوب می شود و از فالورهای خود تقاضا کرده تا به خیریه‌های کمک به اوکراین کمک کنند. یونیسف حالا در تلاش است تا دسترسی به آب و غذای تمیز و دارو و تجهیزات درمانی را برای کودکان جنگ‌زده اوکراین فراهم کند. بکهام می‌گوید به لطف کمک‌های مردم، حالا دستگاه‌های اکسیژن‌ساز در بیمارستان خارکیف جان چندین نفر را نجات داده‌اند. خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین هفته‌هاست زیر آتش روسیه و از اهداف اصلی پوتین محسوب می‌شود.

به اعتقاد ما جنگ چه در خاورمیانه و چه در اروپا محکوم است و امیدواریم صلح هر چه سریع‌تر برقرار شود. همچنین حرکت فوق‌العاده دیوید بکهام هم نشان داد اینفلوئنسرها و سلبریتی‌ها می‌توانند در این شرایط هم کمک بزرگی برای مردم جنگ‌زده باشند. در شرایطی که کشورهای دیگر تنها به تحریم روسیه بسنده کرده‌اند، کمک‌های مالی می‌تواند بسیار چاره‌ساز باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید