بهترین لپ تاپ گیمینگ سال 2023

    کد خبر :964934
لپ تاپ گیمینگ

چند سالی است که لپ‌ تاپ‌های گیمینگ یکی از جذاب‌ترین رایانه‌های شخصی هستند. آنها به طور طبیعی باریک و سبک‌تر شده اما همچنین بسیار قوی‌تر و کارآمدتر هم شدند.

بازتاب-بنابراین بسیاری از افراد به دنبال خرید یک لپ تاپ گیمینگ هستند تا بتوانند نیاز خود را برآورده سازند. شرکت‌های مختلفی وجود دارند که در سبد محصول خود لپ تاپ گیمینگ جای داده و هر سال به معرفی نسل جدیدی می‌پردازند تا موردتوجه علاقمندان قرار گیرند.

شاید لپ تاپ‌های گیمینگ شخصی سازی در سطح رایانه‌های دسکتاپی نداشته باشند اما مزیت‌هایی چون قابلیت حمل، قیمت مناسب، نگهداری آسان و برخی از این دست موجب شده تا علاقمندان بسیاری پیدا کنند.

بنابراین در این مقاله تصمیم داریم بهترین گزینه‌های سال 2023 را معرفی کنیم تا آشنایی بیشتری با مدل موردنظر خود پیدا کنید.

نکات مهم

این نکته بسیار اهمیت دارد که هنگام خرید لپ تاپ به مواردی توجه داشته باشید، مانند نوع پردازنده، قیمت، گرافیک و برخی دیگر. در این بخش لپ تاپ‌ها مدل‌هایی وجود دارند که با داشتن سخت افزاری مناسب، قیمت ایده آلی پیدا کرده و مخاطبان بیشتری دارند. در سوی دیگر مدل‌های گران قیمت و پرتوان هم یافت می‌شود که باید به آنها توجه داشت.

بهترین گزینه: ایسوس ROG Zephyrus G14

لپ تاپ گیمینگ

این محصول ایسوس گزینه محبوبی بوده که با وزنی مناسب از سخت افزاری چون پردازنده نسل جدید رایزن AMD، گرافیک Radeon 6000M  و برخی دیگر قدرت می‌گیرد. نمایشگر آن 14 اینچی بوده اما نرخ نوسازی بالا 144 هرتزی ارائه می‌دهد.

ایسوس ROG Zephyrus G14 با پنل LED و داشتن نورپردازی در قسمت پشت نمایشگر یک مدل جذاب بوده که توسط شرکت تایوانی به علاقمندانی که بودجه بسیاری ندارند، پیشنهاد می‌شود. لپ تاپی که در طراحی شیک بوده و سخت افزار قدرتمندی هم دارد و می‌تواند تجربه گیمینگ لذت بخش ارائه دهد.

بهترین گزینه اقتصادی: دل G15

لپ تاپ گیمینگ

از زمانی که چند سال پیش برای اولین بار ظاهر شد، ما طرفداران سری G5 دل بودیم. این لپ تاپ که اکنون G15 نامیده می‌شود، از کمتر از 1000 دلار قیمت نسخه پایه آن بوده و دارای آخرین سخت افزارها، مانند پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل و کارت گرافیک سری 30 RTX  انویدیا است. (همچنین می‌توانید تراشه‌های AMD Ryzen را در برخی مدل‌ها پیدا کنید.) این لپ‌ تاپ گیمینگ مقرون‌به‌صرفه کمی سنگین وزن بوده و شاید در تجربه کاربری حمل آن رنج آور محسوب شود، اما در غیر این صورت یک نوت بوک مستحکم است. حتی با خرید نسخه RTX 3060 می‌توانید بازی‌ها را با تنظیمان متوسط اجرا کنید.

شاید دل G15 تمام عیار نباشد اما برای افرادی با بودجه محدود گزینه مناسبی است.

بهترین لپ تاپ گیمینگ پریمیومی: ریزر Blade 15

لپ تاپ گیمینگ

ریزر برند نام آشنا صنعت لوازم جانبی گیمینگ بوده که چند سالی به صنعت لپ تاپ هم ورود پیدا کرده است. لپ تاپ‌های این برند بسیار ساده، کم وزن، شیک و قدرتمند هستند. البته نباید آنها را گزینه مناسبی دانست زیرا عمدتا قیمت بالایی دارند. مدل Blade 15 هم از این قاعده مستثنی نیست و دارای ویژگی‌های جذابی در کاربری محسوب می‌شود.

خریداران این دستگاه می‌توانند از پردازنده اینتل نسل دوازدهمی، گرافیک انویدیا RTX 3080 Ti و برخی دیگر برخوردار شوند. گذشته از آن نسخه‌ای با گرافیک RTX 3070 هم وجود دارد که اندکی ارزان است. نمایشگر 15 اینچی وضوح QHD را با نرخ نوسازی 165 هرتز ارائه می‌دهد.

ناگفته نماند با لپ تاپی رو به رو هستیم که بیش از 2000 دلار قیمت دارد.

بهترین گزینه برتر دیگر: ایسر Predator Triton 500 SE

لپ تاپ گیمینگ

در حالی که ما برخی از مدل‌های هیجان انگیزتر از Acer را دیده‌ایم، مانند Triton 900 مجهز به لولای 360 درجه، Triton 500 گزینه‌ای مقرون به صرفه‌تر با مشخصات جذاب است. امسال، صفحه نمایش 16 اینچی آن ارتقایافته و تجربه‌ای فراگیر از بازی را به شما ارائه می‌دهد. نسبتا باریک بوده و وزن چندان زیادی ندارد.  دستگاه را می‌توان به پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل و پردازنده‌های گرافیکی سری RTX 30  انویدیا مجهز کرد. کیفیت ساخت Acer مانند همیشه مستحکم بوده و بسیاری از ویژگی‌های استانداردی که در یک نوت بوک گیمینگ به آن نیاز دارید را دارد.

بهترین لپ تاپ گیمینگ بزرگ: ریزر Blade 17

لپ تاپ گیمینگ

دیگر گزینه این لیست ریزر Blade هفده اینچی بوده که در کنار طراحی زیبا، شیک، مستحکم، سخت افزاری قوی و نمایشگر بزرگ 17 اینچی شامل آن شد. ریزر سعی کرده مشخصات بزرگی را برای آن در نظر گرفته تا موردتوجه قرار گیرد.

ریزر بلید 17 با پردازنده نسل دوازدهم اینتل Core i9 و پردازنده گرافیکی RTX 3000 انویدیا همراه می‌شود تا در کنار سایر پیکربندی قدرتمند نظر هر فردی را به خود جلب کند. بنابراین اگر بخواهیم به یک مدل برجسته بزرگ نمایشگر اشاره داشته باشیم، بلید 17 را باید در لیست جای داد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید