بهترین زمان تعویض لنت سراتو

    کد خبر :986336

آیا می دانید چه زمانی باید لنت ترمز خودروی خود را تعویض کنید؟ از کجا می فهمید که زمان تعویض لنت ترمز خودروی شما فرا رسیده است؟ به نظر شما بهترین زمان برای تعویض لنت خودرو چه موقع است؟ هر صاحب خودرویی لازم است تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشد. در این مقاله می خواهیم اطلاعاتی درباره ی بهترین زمان تعویض لنت سراتو به شما ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

لنت ترمز چیست؟

لنت ترمز ، یکی از قطعات سیستم ترمز سراتو است که نقش مهمی در ایمنی سرنشینان خودرو ایفا می کند. این قطعه ی حساس با ایجاد اصطکاک در چرخ ها موجب توقف اتومبیل شما می شود. به مرور زمان لنت ترمز سراتو دچار فرسودگی شده و نمی تواند عملکرد درستی از خود نشان دهد. هنگامی که این قطعه به خوبی عمل نکند، ترمز خودروی شما به خوبی کار نمی کند و ممکن است تصادف کنید. برای جلوگیری از بروز این حوادث، لنت های ترمز خودروی خود را به موقع تعویض نمایید.

لنت ترمز سراتو سایپایی

لنت ترمز جزء لوازم یدکی سراتو شناخته می شود که تاثیر بسزایی در عملکرد سیستم ترمز دارد. لنت های جلو و عقب این خودرو با هم تفاوت دارند. لنت های جلوی آن از نوع دیسکی هستند. یعنی این لنت ها به وسیله ی یک صفحه دیسکی شکل صاف درست شده اند که مستقیما با چرخ های جلو در ارتباط می باشد. در حالی که لنت های عقب سراتو سایپا از نوع لنت کفشکی یا ترمز کاسه ای هستند. ساختار ترمزهای کاسه ای از قطعات ریز زیادی تشکیل شده است که با یک مکانیسم ساده کار می کنند. حتما می دانید در هنگام ترمزگیری، میزان فشاری که به محور جلوی خودرو وارد می شود بیشتر از محور عقبی آن است. به همین علت معمولا لنت های جلویی خودرو با کیفیت تر از لنت های عقبی آن هستند.

چرا لنت ترمز سراتو دچار خوردگی می شود؟

آیا می دانید چه عواملی موجب خوردگی لنت ترمز خودروی شما می شوند؟ شاید برای شما جالب باشد که بدانید سبک و نحوه رانندگی شما تاثیر مستقیمی بر روی عمر لنت ترمز دارد. اما چگونه؟؟ رانندگی با سرعت بالا و ترمزگیری پی در پی فشار زیادی را به سیستم ترمز خودرو و لنت های آن وارد می کند. این مسئله باعث کاهش عمر لنت می شود. بنابراین در هنگام رانندگی از سرعت خود غافل نشوید.

یکی دیگر از موارد موثر در خورده شدن لنت ترمز سراتو ، مکانی است که در آن رانندگی می کنید. یعنی رانندگی در شهرهای شلوغی مانند تهران که ترافیک زیادی دارند و شما ناچار هستید تا به صورت مستمر ترمز بگیرید، موجب مصرف بیشتر لنت خودروی شما می شود. جنس لنت هم بر روی میزان ماندگاری آن موثر است. لنت هایی که از جنس های سخت ساخته می شوند نسبت به آنهایی که از جنس های نرم تر تولید می شوند، دوام بیشتری دارند.

علائم تمام شدن لنت ترمز

با مشاهده ی برخی از علائم می توانید به این موضوع پی ببرید که لنت ترمز خودروی شما تمام شده است و اقدام به تعویض آن بکنید. شما به راحتی می توانید وضعیت لنت ترمز خودروی خود را بررسی کنید. برای این منظور فقط کافی است تا به چرخ خودرو، قسمت کناری دیسک و سیلندر ترمز توجه نمایید.

شنیده شدن صدای بلند و ناخوشایند در هنگام ترمزگیری به شما هشدار می دهد که نیاز به تعویض لنت ترمز می باشد. از دیگر علائم آن می توان به پله شدن پدال ترمز، شکستگی و چرب شدن سطح لنت، روشن شدن چراغ هشدار لنت ترمز، پایین رفتن سطح روغن ترمز، صاف شدن سطح لنت و … اشاره کرد.

بهترین زمان تعویض لنت سراتو

بهترین زمان تعویض لنت سراتو چه موقع است؟ اگر به دنبال یک پاسخ شفاف و دقیق هستید باید بگوییم که نمی توان پاسخ دقیقی به این پرسش داد. اما باید بدانید که بعد از طی کردن 40-35 هزار کیلومتر لازم است تا لنت های خودروی خود را بررسی کنید. در صورتی که 80% ضخامت گوشته ی لنت مصرف شده باشد، باید برای تعویض لنت ها اقدام نمایید.

خرید لنت ترمز سراتو

معمولا صاحبان خودرو می دانند که برای خرید لوازم یدکی اصل و با کیفیت به کجا مراجعه کنند. درست حدس زدید خیابان چراغ برق. این محل به عنوان بازار بزرگ لوازم یدکی خودرو شناخته می شود. شما می توانید به راحتی کالاهای موردنیاز خود را در این بازار پیدا کنید. برای خرید لنت ترمز با کیفیت و اصل می توانید به فروشگاه کیا 110 واقع در بازار بزرگ قطعات یدکی خودرو (چراغ برق)، خیابان ملت مراجعه کنید یا خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهید.

این فروشگاه در زمینه واردات و پخش قطعات یدکی خودروهای گروه کیا فعالیت می کند. شما در این فروشگاه می توانید انواع لوازم یدکی خودروهای گروه کیا از جمله سراتو را تهیه نمایید. کالاهایی که در این فروشگاه به مشتریان عزیز ارائه می شوند اصل بوده و دارای گواهی اصالت کالا می باشند. این مجموعه، خدمات خود را به مشتریان عزیز در سراسر کشور ارائه می دهد. شما در هر کجای کشور که هستید می توانید فقط با یک تماس، کالای موردنظر خود را سفارش دهید و آن را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت نمایید.

برخی از کالاهایی که در فروشگاه تخصصی kia110 به فروش می رسند شامل جعبه فرمان سراتو سایپا، لنت ترمز، ریموت کنترل سراتو، چراغ های جلو، عقب و هشدار، بلبرینگ تایم، شیشه سانروف، فیلتر بنزین سراتو ، قفل صندوق عقب سراتو، شمع موتور و تسمه دینام سراتو، دیسک چرخ جلو، سپر جلو خودروی سراتو، طبق جلو و … می شوند. برای اطلاع از موجودی و قیمت کالاهای موردنیاز خود لطفا با شماره های بالا تماس بگیرید.

سخن پایانی

هنگامی که لنت ترمز خودروی شما خراب می شود، باید سریعا برای تعویض آن اقدام نمایید. در غیر این صورت ممکن است عملکرد سیستم ترمز خودرو دچار اختلال شود و حادثه ای رخ دهد. حتی اگر چنین اتفاقی هم نیفتد می تواند خسارت های سنگینی به خودرو و قطعات دیگر آن وارد کند. به این ترتیب هزینه های زیادی به شما تحمیل می گردد.

لنت ترمز سراتو ، قطعه ای مهم، ضروری و کاربردی در این خودرو است که کیفیت بالای آن می تواند ضریب امنیت خودرو را افزایش دهد. این قطعه ی مصرفی بعد از مدتی تمام می شود و نیاز به تعویض دارد. در چنین شرایطی باید برای خرید و نصب لنت جدید اقدام نمود. برای تجربه ی یک خرید مناسب، سری به فروشگاه تخصصی کیا 110 بزنید.

منبع: کیا 110

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید