برگزاری جشن مهاجرت پرندگان به تالاب هیرم لارستان

    کد خبر :403591

رئیس اداره حفاظت محیط زیست لارستان گفت: جوامع محلی جشن مهاجرت زودهنگام پرندگان مهاجر به تالاب هیرم لارستان را با انجام پاکسازی این تالاب دائمی برگزار کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست فارس، انصاری گفت: با توجه به مهاجرت زودهنگام پرندگان آبزی و کنارآبزی به تالاب هیرم لارستان، انجمن سبزاندیشان خور و دوستداران محیط زیست روز جمعه 4 آبان سرچشمه و محیط اطراف این تالاب را پاکسازی کردند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست لارستان گفت: امسال پرندگان مهاجر کنار آبزی، حدود یکماه زودتر از سال‌های گذشته به تالاب دائمی هیرم مهاجرت کردند.

انصاری گفت: این تالاب بکر و زیبا با وسعت 8128 هکتار در دشت لار و در مسیر اوز به بنارویه بین روستاهای کوره و هیرم قرار دارد.

این کارشناس محیط زیست گفت: تالاب هیرم در گرم و خشک ترین منطقه جنوب استان فارس و با تنوع زیستی بی‌نظیر خود، چون گوهری در منطقه لارستان می درخشد و از نظر علمی برای پژوهشگران محیط زیست دارای اهمیت فراوان است.

انصاری اضافه کرد: تالاب هیرم سالانه پذیرای 4 هزار پرنده مهاجر آبزی و کنار آبزی نظیر اردک سرسبز، کفچه نوک، فلامینگو، حواصیل خاکستری، پلیکان، درنا، اگرت و سایر پرندگان کنار آبزی است.

رئیس حفاظت محیط زیست لارستان خاطرنشان کرد: آب این دریاچه شور است اما این از زیبایی‌های آن نکاسته و با توجه به امنیت بالای منطقه، پرندگان مهاجر، اقدام به لانه‌سازی و تخم‌گذاری می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید