برگزاری جشن خون تکاوران در شیراز/ تصاویر

    کد خبر :929363
برگزاری جشن خون تکاوران در شیراز

جشن خون دوره ۱۱۶ تکاور و چتربازی شهید مدافع حرم سروان مجتبی یدالهی منفرد با حضور امیر سرتیپ دوم رضایی فرماندهی ارشد نظامی ارتش در منطقه فارس و جمعی از فرماندهان نظامی و مسئولان استانی در کمیته تکاور و کوهستانی مرکز آموزش علوم و فنون مکانیزه نزاجا برگزار شد.

امیر سرتیپ دوم رضایی فرماندهی ارشد نظامی ارتش در منطقه فارس ضمن قدردانی از اساتید، دانشجویان و برگزار کنندگان این دوره گفت:خدارا شاکریم که امروز توفیق یافتیم تا در این جشن حماسی و باشکوه حضور یافته و از نزدیک شاهد توانمندی‌های اساتید و دانشجویان دوره تکاور باشیم که با شجاعت و جسارت موفق شدند تا آموزش‌هایی را که تا کنون در این دوره دیده‌اند به نمایش بگذارند.

او گفت: جشن خون به تکاوران یاد می‌دهد که در صحنه رزم ساعت‌ها از توان فکری، جسمی، شجاعت و جسارتشان استفاده کنند تا در مقابل هیچ دشمنی کم نیاورند و مایه امید و سرافرازی ملت ایران شوند.

گفتنی است که نبرد تن به تن، رسم دیرینه تکاوران نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که هر ساله پس از طی دوره‌های آموزشی سخت و طاقت فرسا همراه با نمایش مهارت و توانمندی‌های آنان در مراسمی حماسی و پهلوانانه تحت عنوان «جشن خون» به اجرا گذاشته می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید