برطرف کردن مشکلات پرستاران بزرگترین چالش مسئولان

    کد خبر :209379

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: رسیدگی به مطالبات پرستاران در مجلس شورای اسلامی نیز در رأس امور قرار دارد و در حال حاضر، رفع مشکلات پرستاران، بزرگترین چالش مسئولان است.

به گزارش ایسنا، دکتر «شاهرخ یوسف‌زاده چابک» در آیین نکوداشت مقام شامخ پرستار، با تبریک ولادت با سعادت اسوه صبر و شجاعت، زینب کبری(س) و روز پرستار، این روز را فرصتی برای تجلیل از زحمات سخت کوشان جامعه پرستاری عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات پیش‌رو و محدویت منابع، به هیچ عنوان نمی‌تواند خللی در ایثارگری‌های جامعه پرستاری وارد کند، تصریح کرد: رسیدگی به مطالبات پرستاران در مجلس شورای اسلامی نیز در راس امور قرار دارد و در حال حاضر، رفع مشکلات پرستاران، بزرگترین چالش مسئولان است.

دکتر یوسف زاده با اشاره به پرداخت مطالبات معوقه سال‌های گذشته پرستاران، از سوی وزارت بهداشت این امر را موجب خوشحالی مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خواند و یادآور شد: مسلماً این مسأله تنها نیاز جامعه پرستاری محسوب نمی‌شود. با تغییر و تحولی که در سطح کشور صورت گرفته به ویژه اجرای طرح تحول نظام سلامت این امر موجب شده است تا شرایط جدیدی هم به لحاظ کاری و هم پرداخت مطالبات، به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: کسانی که دغدغه امور پرستاری را دارند باید با شرایط جدید خود را هماهنگ کنند و در این خصوص نیز راهکاری داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین از ظرفیت استخدام 2500 پست استخدامی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد.

وی برقراری سختی کار برای نیروهای قراردادی در مراکز سوختگی و آموزشی دانشگاه و راه اندازی سامانه نقل و انتقالات را از جمله اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گیلان برشمرد و افزود: جمعیت استان گیلان به سوی سالمندی پیش می رود و بی‌شک نقش جامعه پرستاری در این خصوص می‌تواند بسیار ارزشمند و مثمر و ثمر باشد.

دکتر یوسف‌زاده چابک با اشاره به رعایت نکردن استاندارد بین میزان کادر درمانی نسبت به کادر پشتیبان در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، خاطرنشان کرد: حجم کارکنان دانشگاه علوم پزشکی گیلان به نسبت زیاد است اما دانشگاه در حوزه درمان باز دچار محدودیت و کمبود نیرو است. اگرچه در سال 96 به کمک جذب نیروهای طرحی این مساله حل شده است، اما باز جوابگو نیاز دانشگاه نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان توجه به منابع انسانی به ویژه در حوزه پرستاری را بسیار با اهمیت و ارزشمند دانست، تصریح کرد: بخاطر اهمیتی که برای یکایک پرستاران قایل هستم، به منظور رفع نیازها و پاسخگویی به خواسته‌های این قشر که به صورت صنفی هم مطرح می‌شود، نظارت مستقیم برحوزه پرستاری را خواهم داشت و حوزه مدیریت پرستاری از این پس تحت نظارت مستقیم رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خواهد بود.

وی اظهار امیدواری کرد که ارتباط نزدیک و صمیمی‌تری میان مسئولان ارشد دانشگاه و حوزه پرستاری برقرار شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید