بررسی گوشی سامسونگ Galaxy M14

بی شک سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی هوشمند به حساب آمده که هر سال ده‌ها مدل تلفن هوشمند در بازار جهان عرضه می‎کند، در این بین باید به گوشی اقتصادی سامسونگ Galaxy M14 اشاره کرد.

بازتاب-این تلفن هوشمند یک میان رده خوش استایل بوده که از سخت افزاری ایده آل بهره می‌برد و قیمت مناسبی هم برای آن در نظر گرفته شد. در سوی دیگر ظرفیت باتری فوق العاده آن موجب خواهد شد تا چند روزی را بدون شارژ بتوانید از آن استفاده کنید.

به هر حال در این بخش قصد داریم بیشتر با سامسونگ Galaxy M14 کره‌ای که در برای بازار هند توسعه یافته، آشنا شویم.

طراحی و ساخت

سامسونگ Galaxy M14

سامسونگ Galaxy M14 یک گوشی اقتصادی از برند شناخته شده تولیدکننده گوشی است. دستگاهی که نمایشگر دارای حاشیه زیاد و طراحی ناچ دارد. بدنه از جنس پلاستیک بوده و فریم هم پلاستیکی محسوب می‌شود.

همچنین باید به شیشه محافظ گوریلاگلس 5 نمایشگر هم پرداخت. باتوجه به سطح قیمتی گلکسی M14، بدیهی بوده که سامسونگ از بدنه پلاستیکی استفاده کند. طراحی دوربین همانند سری اس 23 سه حسگر عمودی منفصل از هم هستند که ظاهری ساده  و جذاب به آن بخشیدند.

ابعاد دقیق دستگاه 166 در 77 در 9.4 میلیمتر بوده و وزن آن هم به 207 گرم می‌رسد. این گوشی دارای اسلات سیم کارت و کارت حافظه هم در قسمت جانبی است. حسگر اثرانگشت نیز در کنار آن قرار گرفته و با کلید پاور یکپارچه شد.

در قسمت زیرین پورت USB-C، اسپیکر و جک 3.5 میلیمتری هدفون قرار دارند. کلید تنظیم صدا نیز بالای کلید پاور قرار گرفته است. سامسونگ این گوشی را در رنگ نقره‌ای و آبی عرضه می‌کند.

صفحه نمایش

در بخش نمایشگر یک پنل بزرگ 6.6 اینچی PLS LCD با نرخ نوسازی 90 هرتز و وضوح FHD+ تعبیه شده که به عنوان یک مدل اقتصادی بسیار قابل توجه است. این نمایشگر نسبت ابعاد 20:9 داشته و تراکم پیکسلی آن هم به 400  پیکسل در هر اینچ می‌رسد. نسبت صفحه نمایش به بدنه 81 درصد است، این یعنی حاشیه‌های نسبتا ضخیمی را می‌توان مشاهده کرد.

اما به طور کلی گوشی نمایشگر ایده آلی باتوجه به سطح قیمتی داشته که برای مخاطب می‌تواند رضایت بخش باشد. هر چند نمایشگر طراحی ناچ داشته که این روزها چندان کاربرد ندارد. در سوی دیگر باید به پوشش شیشه محافظ گوریلاگلس 5 هم پرداخت که محافظت کاملی از نمایشگر در برابر آسیب و ضربه خواهد بود.

سامسونگ Galaxy M14

سخت افزار و نرم افزار

سامسونگ در این مدل از پردازنده هشت هسته‌ای اگزینوس 1330 بهره گرفته که چیپ 5 نانومتری کم مصرف و کارآمدی قلمداد می‌شود. این چیپست با 4 تا 6 گیگ رم و 64 تا 128 گیگ حافظه داخلی همراه شده و سخت افزاری قابل قبول را برای Galaxy M14 فراهم آوردند.

از این رو می‌توان گلکسی M14 را گوشی کارآمد و اقتصادی سامسونگ دانست که برای کاربری روزمره مشکلی برای کاربری مخاطب خود به وجود نخواهد آورد. همچنین باید به باتری 6000 میلی آمپرساعتی پرظرفیتی پرداخت که چند روزی دوام آورده و با سرعت شارژ 25 واتی می‌تواند انتظار را برآورده سازد.

دستگاه همچنین یک سیستم عامل اندروید 13 با رابط کاربری One UI 5.1  داشته تا بتواند تجربه کاربری خوبی برای مخاطب خود فراهم آورد.

دوربین

یکی از بخش‌های مهم هر گوشی، دوربین آن است. گلکسی M14 یک میان رده اقتصادی بوده و نباید انتظارات را بالا برد. این مدل یک حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی واید، یک حسگر ماکرو 2 مگاپیکسلی و یک حسگر سنجش عمق 2 مگاپیکسلی دارد.

دوربین سلفی نیز حسگری 13 مگاپیکسلی بوده و همانند دوربین اصلی می‌تواند با وضوح 1080 پیکسل فیلمبرداری کند. البته سامسونگ در بخش نرم افزار دوربین خود قابلیت‌هایی گنجانده و از این رو باید گلکسی M14 را در بخش دوربین باتوجه به قیمت آن، مناسب تلقی کرد.

سامسونگ Galaxy M14

نتیجه گیری

این محصول سامسونگ یک گزینه اقتصادی بوده که از طراحی بروز، پردازنده‌ای مناسب، باتری پایدار و پرظرفیت برخوردار است. البته معایبی چون نمایشگر PLS کم وضوح، نبود اسپیکر استریو، متریال پلاستیکی و دوربین ماکرو ناکارآمد احساس می‌شود.

اما به طور کلی با گوشی جذابی از سامسونگ رو به رو هستیم که قیمت قابل قبولی هم دارد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید