بررسی استقرار نیروهای بین‌المللی در غزه توسط آمریکا و اروپا

    کد خبر :1033643
استقرار نیروهای بین‌المللی غزه آمریکا و اروپا

به گفته افراد مطلع، ایالات متحده و متحدان اروپایی آن در حال تلاش برای طرحی جهت استقرار یک نیروی حافظ صلح بین‌المللی در نوار غزه پس از جنگ هستند که فشار بر اسرائیل را برای پایان دادن به عملیات نظامی خود افزایش می‌دهد.

در ادامه این مطلب آمده است: این افراد که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند که مقامات آمریکایی و اروپایی اذعان دارند که سؤالات بزرگی در مورد اینکه آیا چنین طرحی در غزه قابل اجرا است یا نه، باقی است و می‌دانند که اسرائیل همچنان نسبت به چنین طرحی بدبین است. اما آنها گفتند که حتی بحث در مورد این ایده ممکن است به اسراییل فشار وارد کند تا بیشتر در مورد پایان دادن به جنگ فکر کند و آنچه ممکن است در آینده اتفاق بیفتد را بررسی کند.

شورای امنیت روز چهارشنبه قطعنامه ای را تصویب کرد که در آن خواستار وقفه های بشردوستانه در درگیری ها شد، که نشانه ای از بی صبری فزاینده نسبت به حمله اسرائیل است که بیش از 11000 نفر را کشته است. ایالات متحده در اقدامی نادر از وتوی خود برای ممانعت از این اقدام استفاده نکرد.

یکی از گزینه هایی که توسط مقامات آمریکایی و اروپایی مورد بررسی ست، شامل نقش گسترده نهاد «نظارت بر آتش بس» سازمان ملل است که اولین بار در سال 1949 برای کمک به اجرای توافقنامه های آتش بس بین اعراب فلسطینی و اسرائیل پس از جنگ سال 1948 ایجاد شد.

بلومبرگ همچنین به نقل از منابع آگاه گزارش داد که کشورهای عرب از رایزنی درباره جزئیات این طرح اکراه دارند و در حال حاضر بر آتش‌بس تاکید دارند.

انتخاب

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید