بررسی آئودی S6 مدل 2023/سدان تیز پای اینگولشتاتی

    کد خبر :1011692
آئودی S6

آئودی از زیربرندهای فولکس واگن بوده که سابقه درخشانی در تولید خودرو دارد. یکی از محصولات جذاب این برند، آئودی S6 مدل 2023 است که در کنار طراحی شیک، قدرت و عملکرد بالایی ارائه می‌دهد.

بازتاب- آئودی RS6 آوانت همه توجه‌ها را به خود جلب می‌کند و این مورد قطعا قابل توجه است. سوپر خودرو 621 اسب بخاری عملکردی درخشان نشان داده و از نظر طراحی برجسته به نگاه می‌رسد. اما هنوز هم یک محصول خاص بوده که اکثر خریداران، حتی خریداران آئودی، بی‌شک نخواهند توانست به آن دست پیدا کنند.

در سوی دیگر باید به سدان آئودی S6 مدل 2023 پرداخت. مطمئناً، به اندازه آوانت سریع و یا حتی چشم نواز نیست، اما قیمت آن کمتر از 50000 دلار نخواهد بود. با این اوصاف، S6 هنوز هم ظاهری وحشی و سرعت جذاب دارد و در کنار آن یک مدل با پیشرانه شش سیلندر توربوشارژ دوقلو با قدرت 444 اسب بخار هم تدارک دیده شد. موارد بسیاری درباره S6 وجود دارد که می‌توان به آن اشاره کرد.

S6 مدل 2023 یک ببر وحشی از آئودی بوده که در کنار طراحی خیره کننده، سرعت عمل بالایی ارائه می‌دهد، البته در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهیم شد.

 

طراحی

S6 تیز و ظریف به نظر می‌رسد. این مدل دارای یک جلوپنجره شش ضلعی بزرگ با حاشیه مشکی بوده که در دو طرف چراغ‌های جلو LED با جزئیات نورپردازی دیلایت آینده‌نگر قرار همراه است. این خودرو از رینگ 21 اینچی Design Edition بهره می‌برد. پنج پره به شکل V در لبه تقسیم می‌شوند که شباهت‌هایی به رینگ مدل‌های RS دارند. همچنین پوشش لنز ترمز قرمز یکی دیگر از نشانه‌های ظاهری خیره کننده و هیجان آور است که نظر هر فردی را جلب می‌کند.

افرادی که این محصول آئودی را خریداری می‌کنند، در کابین حس راحت و لذت بخشی خواهند داشت. این مدل از متریال پریمیومی بهره برده و کابین بسیار مدرن جلوه می‌کند. پکیج دیزاین ادیشن با دوخت‌ قرمز رنگ، جیر دینامیکا در صندلی، فرمانی با طراحی خاص و برخی دیگر جلوه بسیاری به آن بخشید.

 

آئودی S6

 

راحتی

آئودی S6 یک خودرو با سواری بسیار راحت است. هرگز سختی یا ناراحتی در این مدل مشاهده نخواهید کرد، حتی با رینگ بزرگ 21 اینچی، زیرا سیستم تعلیق بادی تطبیقی در حرکت نرم این خودرو تاثیر بسیاری دارد.

کابین ساکت و صندلی‌ها راحت است. صندلی‌های اسپرت جلو از گرمکن، ماساژ کمر و قابلیت حافظه برخوردار هستند تا اطمینان حاصل شود همیشه می‌توان در کابین راحت بود. حتی سرنشینان صندلی عقب نیز به قابلیت گرمکن مجهز هستند، بخصوص در تریم Prestige.

آئودی S6

 

فناوری و ارتباط

کابین این محصول آئودی نمای کاملی از خودروهای آینده نگرانه است. سه صفحه نمایش بزرگ در داشبورد تعبیه شده که باید به نمایشگر 12.3 اینچی برای سیستم سرگرمی، نمایشگر 10.1 اینچی برای کلاستر و نمایشگر لمسی 8.6 اینچی در قسمت پایین داشبورد برای تنظیم سیستم تهویه. صفحه نمایش لمسی وسط دارای طرح بندی شیک بوده که به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید و به پشتیبانی از Apple CarPlay و Android Auto می‌پردازد.

استفاده از صفحه نمایش لمسی پایین کمی دشوار است زیرا باید سر خود را کامل خم کنید. نمایشگرهای لمسی شاید عالی به نظر برسند، اما در عملکرد سریع پاسخگو نبوده و ممکن است تاخیری در انجام دستورات شاهد باشید.

با خرید تریم پریمیوم این مدل، از سیستم صوتی فوق العاه Bang&olufsen لذت ببرید و نورپردازی محیطی قابل شخصی سازی هم وجود دارد. همچنین باید به شارژ بی سیم سریع و قابلیت هدآپ دیسپلی هم اشاره کرد.

 

آئودی S6

 

عملکرد و هندلینگ

در حالی که در عملکرد حرکتی همچون RS6 Avant نیست، S6 هنوز هم بسیار چابک است. موتور 2.9 لیتری V6 توربوشارژ دوقلو با کمک فناوری هیبریدی ملایم، قدرت را به 444 اسب بخار رساند. در هنگام شروع شاید توربو سریع عمل نکرد، اما به طور کلی فوق العاده است. همچنین باید به حداکثر سرعت 250 کیلومتربرساعتی و 0 تا 100 کمتر از 4.4 ثانیه اشاره کرد.

علاوه بر سرعت، S6 تعادل عالی نیز دارد. سیستم تعلیق بادی تطبیقی چرخش بدنه را در هنگام پیچیدن سخت مهار می‌کند، فرمان چرخ‌های عقب به کوچک شدن S6 در پیچ‌ها کمک کرده و سیستم چهار چرخ محرک کواترو چسبندگی ثابتی روی جاده را فراهم می‌سازد. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک سریع بوده و فرمان نیز عملکرد خوبی دارد، اما بازخورد زیادی در کار نیست.

 

آئودی S6

ایمنی

تمام تجهیزات ایمنی فعالی که احتمالاً می‌خواهید و به آنها نیاز دارید به‌صورت استاندارد در مدل S6 Prestige وجود دارد. این شامل کروز کنترل تطبیقی در وسط خط، سیستم کمک جانبی، کمک تقاطع، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی و غیره می‌شود.

 

قیمت

 قیمت مدل پایه تریم Premium تنها 74,795 دلار با هزینه مقصد 1,095 دلار است، در حالی که بی ام و M550i و مرسدس-AMG E53 سدان هر دو از 80,000 دلار شروع می‌شوند. البته اگر مدل پریمیومی S6 را می‌خواهید، باید به مدل‌های Premium Plus و Prestige رجوع نمایید.

تریم Prestige بیش از 83595 دلار بوده و به قابلیت‌های بزرگی مجهز شده تا بتواند نیاز مخاطب را برآورده سازد. S6 مدل 2023 ویژگی‌های بزرگی دارد تا به مخاطب خود ارائه دهد و نباید آن را خودرویی دارای نقص دانست. بخصوص وقتی که درون جاده قرار می‌گیرد، می‌توان عملکرد بالا و چابک آن را مشاهده کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید