با پرفروش ترین گوشی های جهان آشنا شوید

    کد خبر :898703

موسسه Counterpoint Research که بر روی بازار گوشی‌های هوشمند مطالعات گسترده‌ای دارد امروز در گزارشی جدید به معرفی پنج گوشی پر‌فروش در کشورها و نقاط مختلف پرداخت. این گزارش نشان می‌دهد که بخشی از بازارهای جهانی به صورت کاملاً گسترده‌ای در سیطره دو شرکت اپل و سامسونگ است و دیگر برند‌ها سهم ناچیزی در آن دارند.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_Counterpoint Research امروز با انتشار گزارشی جدید به معرفی پنج گوشی پرفروش در کشورها و نقاط مختلف پرداخت. در این گزارش به صورت ویژه به معرفی پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند در کشورهای آمریکا، بریتانیا، چین، هند، فرانسه، کره جنوبی، آلمان و ژاپن پرداخته شده است. این موسسه اعلام کرده است که داده‌های استفاده شده در این بررسی مربوط به ماه ژانویه گذشته است و میزان فروش گوشی‌های مختلف در این بازه زمانی را نشان می‌دهد.

بررسی صورت گرفته توسط این موسسه نشان می‌دهد که تنها یک محصول اپل توانسته است در سال 2022 میلادی در بسیاری از نقاط جهان عنوان پرفروش‌ترین گوشی هوشمند را از آن خود کند. در این بررسی آمده است که گوشی آیفون 13 در حال حاضر پرفروش‌ترین گوشی هوشمند در بازارهای آمریکا، بریتانیا، چین، فرانسه، آلمان و ژاپن است. به گونه‌ای که گوشی آیفون 13 در حال حاضر سهم 29 درصدی در بازار بریتانیا را در اختیار دارد.

در بخش دیگری از این بررسی آمده است که گوشی‌های آیفون 13 پرو، آیفون 13 پرومکس، گلکسی A12 و آیفون 12 دیگر چهار گوشی پرفروش در بازار کشور بریتانیا هستند. گوشی آیفون 13 همچنین در بازار کشور چین به عنوان پرفروش‌ترین گوشی معرفی شده است. این گوشی از این بازار سهم 8 درصدی را در اختیار دارد. دیگر گوشی‌هایی که در حال حاضر در بازار کشور چین با استقبال بسیار مناسبی از سوی کاربران روبرو هستند شامل گوشی آیفون 13 پرومکس، آیفون 13 پرو، Oppo Reno 7 5G و آنر 60 می‌شود.

بررسی موسسه Counterpoint Research نشان می‌دهد که بازار کشور کره جنوبی در حال حاضر با تقریب بسیار خوبی در اختیار سامسونگ قرار دارد و این شرکت به خوبی توانسته است مردم این کشور را به استفاده از محصولات خود سوق دهد. پرفروش‌ترین گوشی در این کشور گلکسی زد فلیپ 3 است و این موضوع نشان می‌دهد که مردم کره جنوی بیش از دیگر کشورها به استفاده از گوشی‌های تاشو علاقه‌مند هستند. این گوشی از بازار این کشور سهم فروش 11 درصدی را در اختیار دارد که سهم قابل توجهی محسوب می‌شود.

دیگر گوشی‌های پرفروش در بازار کره جنوبی شامل آیفون 13، گلکسی A32، گلکسی A52s 5G و آیفون 13 پرومکس می‌شود. طبق انتظار بازار کشور آمریکا نیز به صورت گسترده در اختیار شرکت اپل و گوشی‌های آیفون قرار دارد. گوشی آیفون 13 نیز در حال حاضر پرفروش‌ترین گوشی هوشمند در بازار این کشور محسوب می‌شود و در اتفاقی قابل توجه سه رتبه بعدی دیگر در بین گوشی‌های پرفروش نیز به این شرکت اختصاص پیدا کرده است. آیفون 13 پرومکس، آیفون 13 پرو و آیفون 12 رتبه دوم تا چهارم در بین گوشی‌های پرفروش اپل را تشکیل می‌دهند. گلکسی A32 5G در حال حاضر پرفروش‌ترین گوشی اندرویدی در بازار این کشور است و در این رده‌بندی جایگاه پنجم را در اختیار دارد.

شاید بتوان گفت که اپل کمترین نفوذ را در بازار کشور هند دارد؛ چرا که در بین پنج گوشی پرفروش این کشور نامی از محصولات این شرکت دیده نمی‌شود. پرفروش‌ترین گوشی بازار هند محصولی با عنوان LYF Jio Phone Next است که یک گوشی هوشمند تولید شده در داخل این کشور محسوب می‌شود. دیگر گوشی‌های پرفروش در این کشور شامل ردمی 9A Sport، ریلمی C11 2021، سامسونگ گلکسی A03 Core و گلکسی A12 می‌شود.

بررسی صورت گرفته توسط Counterpoint Research همچنین حکایت از سلطه اپل بر بازار کشور فرانسه دارد. از بین پنج گوشی پرفروش در این کشور، چهار محصول متعلق به شرکت اپل است. گوشی آیفون 13، آیفون 13 پرومکس، آیفون 13 پرو، آیفون 13 مینی و همچنین گلکسی S20 FE 5G پر فروش‌ترین گوشی‌های هوشمند در این کشور محسوب می‌شوند. به نظر می‌رسد استقبال کاربران از گوشی‌های آیفون 13 در این کشور بسیار خوب بوده است.

به نظر می‌رسد گوشی‌های آیفون 13 در کشور آلمان نیز با استقبال خوبی روبرو شده‌اند و شاهد فروش قابل توجه این محصولات در این کشور نیز هستیم. سه گوشی آیفون 13، آیفون 13 پرومکس و آیفون 13 پرو در حال حاضر پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند در این کشور محسوب می‌شوند. دو جایگاه بعدی در بین پنج گوشی پرفروش به دو گوشی گلکسی S20 FE و A12 Nacho از شرکت سامسونگ رسیده است.

سرانجام آنچه در لیست گوشی‌های پرفروش در کشور ژاپن عجیب به نظر می‌رسد فروش بالای گوشی آیفون SE 2020 است. اگرچه از زمان عرضه این گوشی مدت‌ها می‌گذرد اما به نظر می‌رسد کاربران به خرید این گوشی علاقه‌ فراوانی دارند. پس از آیفون 13 در حال حاضر آیفون SE 2020 پرفروش‌ترین گوشی بازار ژاپن محسوب می‌شود. سه گوشی دیگر از بین محصولات اپل یعنی آیفون 12 مینی، آیفون 13 پرو و آیفون 13 مینی نیز در بین گوشی‌های پرفروش در بازار این کشور دیده می‌شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید