انتشار آپدیت One UI 4.1 برای پرچمداران قدیمی سامسونگ

    کد خبر :898754

سامسونگ امروز اعلام کرد که بروزرسانی رابط کاربری One UI 4.1 را برای دو گوشی پرچمدار گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پلاس منتشر کرده است. این بروزرسانی‌‌ها سبب می‌شود که انبوهی از قابلیت‌ها و ویژگی‌های تازه به این دو گوشی هوشمند اضافه شود. بهبود ساختار امنیتی از دیگر قابلیت‌های مهم این بروزرسانی است.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_سامسونگ چندی پیش بسته امنیتی ماه مارس سال 2022 را برای دو گوشی نوت 10 و نوت 10 پلاس منتشر کرد. این بسته امنیتی سبب شد که بیش از 50 حفره امنیتی مهم در این گوشی‌های هوشمند برطرف شود و به این ترتیب شاهد حضور رده جدیدی از امنیت در این محصولات باشیم. همچنین با استفاده از این بسته امنیتی امکان غیرفعال سازی قابلیت Game Optimization Service یا GOS در این گوشی‌ها ممکن شد. پیش از این کاربران گزارش داده بودند که استفاده از این قابلیت ممکن است موجب کند شدن عملکرد برنامه‌های مختلف شود.

اما خبر خوب این است که امروز انتشار بروزرسانی رابط کاربری One UI 4.1 برای دو گوشی گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس نیز آغاز شده است و به این ترتیب قرار است انبوهی از قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید در این محصولات در دسترس بگیرد. کاربران این گوشی‌های هوشمند در حال حاضر می‌توانند با مراجعه به منوی تنظیمات و ورود به بخش Software update و در انتها لمس گزینه Download and install، انتشار این بروزرسانی برای دستگاه‌های خود را بررسی کنند.

بنابر گزارش‌های منتشر شده از سوی کاربران این بروزرسانی در حال حاضر تنها در بخشی از قاره اروپا و همچنین کشور آمریکا در دسترس قرار گرفته است و به همین دلیل کاربران حاضر در دیگر نقاط جهان باید برای دریافت آن کمی بیشتر صبر کنند.

رابط کاربری One UI 4.1 براساس سیستم عامل اندروید 12 طراحی شده است و به همین دلیل می‌تواند انبوهی از قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید را به دستگاه‌های مختلف اضافه کند. یکی از این قابلیت‌های مهم ارتقا برنامه Gallery است که اکنون به کاربران اجازه می‌دهد افکت پرتره را به تمامی تصاویری که یک شخص درون تصویر وجود دارد اضافه کنند. امکان حذف سایه‌ها و بازتاب‌ها از تصویر از دیگر قابلیت‌های این برنامه است.

همچنین اکنون در این برنامه می‌توان با انتخاب چند تصویر از آن‌‌ها یک ویدیوی داستانی و 24 ساعته ایجاد کرد. این برنامه جدید همچنین در حال حاضر قابلیت آن را دارد که انبوهی از تصاویر و ویدیوها را با با تنها یک لینک اختصاصی در اختیار دیگر کاربران قرار دهد. تصاویر متحرک نیز که تاکنون فضای ذخیره سازی قابل توجهی را بر روی گوشی‌های هوشمند اشغال می‌کردند اکنون می‌توانند به صورت یک تصویر ثابت ذخیره شوند. به این ترتیب فضای اختصاص داده شده به آن‌ها می‌تواند به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.

قابلیت جدید دیگری که با عنوان AR Zone معرفی شده است به کاربران اجازه می‌دهد که تصاویر GIF را به AR Emoji تبدیل کنند. همچنین در حال حاضر امکان تغییر تصویر پس زمینه عکس‌ها نیز در حالت Mask Mode وجود دارد. با استفاده از قابلیت تازه دیگری که با عنوان Smart Widgets معرفی شده است می‌توان ویجت‌های مختلف را به صورت گروهی دسته‌بندی کرد و به این ترتیب فضای موجود بر روی صفحه Home را بهتر از قبل به کار گرفت.

برنامه Google Duo نیز اکنون قابلیت تازه‌ای با عنوان Live Sharing را در اختیار دارد که با استفاده از آن می‌توان صفحه گوشی هوشمند را با دیگران به اشتراک گذاشت و به این ترتیب محتوای مختلف را به صورت همزمان با دیگران تماشا کرد. برنامه Samsung Health نیز در نسخه جدید خود با ارتقا قابل توجه قابلیت‌ها همراه شده است و اکنون بسیار بهتر و دقیق‌تر از گذشته علائم حیاتی و سلامتی و میزان خواب کاربران را گزارش کرده و به نمایش می‌گذارد.

قابلیت تازه دیگری با عنوان Quick Share به کاربران دو گوشی نوت 10 و نوت 10 پلاس اجازه می‌دهد مشخصات و رمز عبور ارتباط وای فای خود را به سرعت با دیگر کاربران به اشتراک بگذارند. امکان به اشتراک گذاری ویدیوها و تصاویر همراه با سابقه ویرایش آن‌ها نیز در این برنامه وجود دارد. به این ترتیب کاربران دریافت کننده این اطلاعات می‌توانند بنا به سلیقه خود این ویرایش‌های صورت گرفته را حذف کنند. برنامه Smart Switch نیز در نسخه جدید خود قابلیت‌های تازه‌ای را برای انتقال اطلاعات و داده‌ها از دستگاه‌های قدیمی به جدید در اختیار دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید