با نوشیدن آب طول عمر را تجربه کنید

    کد خبر :964854
نوشیدن آب طول عمر

به گفته دانشکده بهداشت عمومی هاروارد، آبرسانی خوب مفاصل شما را روان، از عفونت جلوگیری می‌کند و می‌تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد و باعث طول عمر شود.

به نقل از هلث، نتایج مطالعه جدید می‌گوید که حفظ سطح مناسب هیدراتاسیون حتی ممکن است به جلوگیری از برخی بیماری‌ها و پیشگیری از مرگ زودهنگام کمک کند.

در این تحقیق افرادی از اواخر دهه ۱۹۸۰ انتخاب شدند که بین ۴۵ تا ۶۶ سال سن داشتند و سطح هیدراتاسیون آنان از طریق سدیم خونشان اندازه‌گیری شد.

محققان همچنین سن بیولوژیکی آنان را بر اساس نشانگرهای زیستی خاص و بررسی سیستم قلبی عروقی، کلیوی، متابولیک، تنفسی و ایمنی محاسبه کردند. آنان ۲۵ سال بعد این تحقیق را با بیش از ۱۱هزار نفر از شرکت‌کنندگان پیگیری کردند تا مشخص کنند چه کسی سریعتر پیر شده است یا یک بیماری مزمن دارد.

افرادی که سطح سدیم سرم خونشان ۱۴۲ میلی مول در لیتر یا بالاتر بود، ۵۰ درصد بیشتر از افراد با سطوح بهینه ۱۳۸-۱۴۲ میلی مول در لیتر، سن بیولوژیکی بالاتری داشتند. آنان همچنین خطر نارسایی قلبی، سکته مغزی، بیماری مزمن ریوی، دیابت و زوال عقل را ثبت کردند.

افرادی که سدیم خون کمتری داشتند نیز افزایشی در بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ و میر را تجربه کردند.

محققان اظهار کردند که برخی از بیماری‌ها با عدم تعادل الکترولیت مرتبط هستند.

محققان این مطالعه اذعان کردند، از آنجایی که مطالعه مشاهده‌ای بود، نمی‌توانستند تعیین کنند که کم‌آبی بدن باعث بیماری‌های مزمن یا مرگ زودرس می‌شود. آنان همچنین دریافتند که ممکن است عوامل دیگری در وضعیت سلامتی آنان نقش داشته باشد.

دکتر لارنس آپل، مدیر مرکز پیشگیری، اپیدمیولوژی و تحقیقات بالینی ولچ در دانشگاه جان هاپکینز گفت که رابطه بین هیدراتاسیون و اجتناب از بیماری‌های مزمن نامشخص است. اگر فردی برای کنترل فشار خون از دیورتیک‌ها (ادرارآور) استفاده کند، ممکن است سطح سدیم خون وی بالا باشد.

نتایج مطالعه ممکن است در مورد هیدراتاسیون نباشد بلکه در مورد اثرات کم آبی بر بدن باشد. کم آبی ممکن است پیری را تسریع کند زیرا فشار بیشتری به کلیه‌ها وارد می‌کند، به خصوص اگر آب را با نوشیدنی‌های شیرین جایگزین کنید.

شورای ملی پیری می‌گوید که افراد مسن ممکن است دچار کم آبی شوند زیرا کمتر تشنه می‌شوند و از داروهایی استفاده می‌کنند که می‌تواند بدن را کم آب کند. نیاز به هیدراتاسیون ممکن است بر اساس محیط و سطح فعالیت شما متفاوت باشد. علاوه بر این که آب بدن خود را از طریق مایعات دریافت می‌کنید، می‌توانید با خوردن سبزیجاتی مانند کرفس و خیار و میوه‌هایی مانند هندوانه از طریق غذاها هیدراته بمانید.

ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید