با ساخت و ساز غیرمجاز برخورد می شود

    کد خبر :880074

شهردار تهران با بیان اینکه مجموعه شهرداری تهران پروانه‌های ساخت و ساز را صادر می‌کند گفت: در چارچوب قوانین، با هر ساخت و ساز غیرمجاز برخورد می شود.

به گزارش ایرنا، علیرضا زاکانی روز یکشنبه در حاشیه حضور خود در چهلمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ساخت و ساز در مجاورت باغ گیاه‌شناسی به خبرنگاران افزود: مواردی وجود دارد که بخشی از آنها حقوق مکتسبه‌ای در راستای صدور مجوزهای دوره‌های گذشته ایجاد کرده که در دوره ما هنوز کمیسیون ماده پنج مصوبه‌ای نداشته و این موارد میراثی است که به ما رسیده است.

شهردار تهران تاکید کرد: بی‌تردید چنین مقولاتی در منطقه ۲۲ وجود دارد و این منطقه با مواردی همچون نیاز به افزایش سرانه‌ها مواجه است که هدف‌گذاری لازم انجام شده و این کار به جدیت دنبال خواهد شد.

اجرای طرح رصد و نگهداشت در راستای رفع مشکلات است

شهردار تهران گفت: طرح رصد شورای شهر و نگهداشت شهرداری تهران از هم جدا نیستند بلکه مکمل یکدیگرند و امکانی فراهم می کند که دغدغه های جامعه را بدرستی درک کنیم و مشکلات را برطرف کنیم.

زاکانی اظهار داشت: در طرح «رصد» شورا مشخص خواهد شد که چه نیازهایی در محلات شهر تهران وجود دارد تا بتوانیم به شکلی روش‌مند اقدامات پیشران نسبت به حل معضلات و مشکلات شهر داشته باشیم.

به گفته وی، در حقیقت طرح «رصد» موجب فهم دغدغه‌ها و مشکلات شهر می‌شود و همه اعضای شورا به همراه مسئولین مناطق شهرداری در برنامه ریزی‌های مناطق می‌توانند با پالایش این مشکلات برنامه ریزی مناسب‌تری داشته باشند که در همین راستا یک هزار و ۱۴۱ طرح موضعی در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران احصاء شده که قطعا پرداختن به آنها رضایتمندی شهروندان را ایجاد می‌کند.

شهردار تهران با بیان اینکه طرح بازدیدهای میدانی روزهای پنجشنبه از مناطق نیز بهم‌پیوستگی را با طرح رصد شورا ایجاد می‌کند افزود: طرح رصد فهم نیازهای بطن جامعه و دغدغه‌های مردم را موجب می‌شود و موضوعات کلی تهران نیز که به کلان پروژه‌ها اختصاص پیدا می‌کند در بازدیدهای میدانی روزهای پنجشنبه و طرح نگهداشت شهرداری تهران مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: برای حل این مشکلات احصا شده دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در بودجه سال آینده پیش بینی شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید