امکانات ویژه برای تماشاگران ایرانی در مسیر قطر

با خودروی شخصی به جام جهانی بروید!

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۶:۳۰
    کد خبر :905959
با خودروی شخصی به جام جهانی بروید!

از مدت‌ها قبل بحث همکاری دو کشور ایران و قطر برای جام جهانی قطر مطرح بود و حالا در فاصله چند ماه تا شروع این رویداد بزرگ ورزشی شیوه همکاری ها به طور کامل مشخص شده است.

اصلی ترین موضوعی که ایران و قطر بر سر آن به توافق رسیدند، مساله سهولت برای حضور تماشاگران جام جهانی در دوحه است که این امکان برای آنهایی رخ می‌دهد که قبل از سفر به قطر به ایران بیایند و از طریق جزایر جنوبی راهی دوحه شوند.

بر اساس رایزنی ها قرار است خطوط دریایی ویژه ای از جزایر و بنادر جنوبی ایران به سمت دوحه راه‌اندازی شود تا تماشاگران ایرانی و غیرایرانی حاضر در ایران بتوانند بدون هواپیما راهی قطر شوند و از مسابقات جام جهانی دیدن کنند.

**بوشهر و خرمشهر به کیش و قشم اضافه شد

اصلی ترین مسیرهایی که برای سفر دریایی به قطر مشخص شده از طریق دو جزیره کیش و قشم است اما حالا مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرده اگر شرایط مهیا شود و مسافران تعدادشان افزایش یابد امکان سفر دریایی به دوحه از بندر بوشهر یا خرمشهر نیز وجود دارد. چراکه این بوشهر و خرمشهر نیز از نظر مسافت، فاصله کوتاهی تا کشور قطر دارند.
در این شرایط قرار بر این شده تا خط مسافری بوشهر- قطر راه‌اندازی شود و این مسافت 180 کیلومتری از دریا که حدودا 5 ساعت زمان می‌برد توسط مسافرانی که قصد سفر هوایی ندارند، پیموده شود.

**قیمت سفر پایین می‌آید

با تدارکاتی که مسئولان ایرانی اندیشیده‌اند هزینه سفر به قطر از طریق دریایی بسیار پایین تر از سفر هوایی خواهد بود. عباس نژاد، مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در این خصوص گفته است:« تلاش ما این است برای سفر به قطر در زمان جام جهانی حداقل قیمت بلیت نسبت به پروازها برای شناورها در نظر گرفته شود. البته تعیین قیمت به شرایط و مسائل مختلفی مربوط است، اما قیمت قطعاً پایین‌تر از شقوق دیگر حمل و نقل خواهد بود. نوع کشتی، زمان رفت و برگشت، تسهیلاتی که ارائه می‌شود، در تعیین قیمت بلیت دخیل است. کشتی‌های بزرگ با اتاق و سالن‌های مجهز و امکانات تفریحی روی عرشه در حال تدارک است و شرایط رقابتی مناسبی در زمان برگزاری جام جهانی برای سفر تماشاگران فراهم می‌شود.»

**باخودروی شخصی هم می‌توانید به قطر بروید

به گزارش ورزش سه، موضوع جالب دیگری که مسئولان ایرانی درباره آن به نتیجه رسیده‌اند،‌سفر به قطر با خودروی شخصی است. بر اساس اعلام مدیرکل سازمان بنادر، دولت در حال پیگیری است تا امکان بردن خودروی شخصی توسط ایرانی‌ها به قطر هم فراهم شود. عباس نژاد در این باره گفته است: «تلاش می‌کنیم برای این منظور امکان کاپوتاژ خودرو فراهم شود. در صورت موافقت قطر، گمرک مجوز خروج از کشور برای ماشین شخصی را صادر می کند و متقاضیان می توانند ماشین شخصی را سوار بر لندینگ کرافت (شناور خودروبر) به قطر ببرند و در این کشور از ماشین شخصی خود استفاده کنند.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید