با اندروید 13 می توان ویندوز 11 را روی گوشی اجرا کرد

    کد خبر :888045

گوگل چند روز پیش نسخه اولیه اندروید 13 را برای توسعه دهندگان معرفی کرد که البته ارتقای چندانی نسبت به اندروید 12 تازه وارد به خود ندیده است. با این حال به نظر می‌رسد که این آپدیت به کاربران اجازه می‌دهد سیستم عامل‌های دیگری مانند ویندوز 11 را به صورت مجازی روی دستگاه خود اجرا کنند.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_اندروید 13 در نگاه اول تنها در بخش‌های امنیتی، آیکون‌ها و دسترسی وای فای جدید بهبود یافته، اما با اعلام یک توسعه دهنده اندرویدی به نام لین در توییتر، این سیستم عامل قادر است نسخه ARM ویندوز 11 را اجرا نماید. وی با استفاده از یک گوشی  Google Pixel 6 موفق به انجام این کار شده است.

به گفته لین ویندوز 11 روی گوشی پیکسل 6 کاملاً قابل استفاده است و به جز سخت‌افزارهای مربوط به بهبود عملکرد کارت گرافیک، از سایر قسمت‌های مورد نظر پشتیبانی می‌کند. او همچنین یک ویدئو از اجرای بازی Doom روی ویندوز را نیز به اشتراک گذاشته است.

 

 

البته ویندوز 11 تنها سیستم عامل قابل اجرا روی پیکسل 6 نیست و برخی توزیع‌های لینوکس نیز روی این دستگاه بالا آمده‌اند. یکی از کارشناسان نزدیک به گوگل می‌گوید که این کمپانی تلاش دارد روش‌های مجازی‌سازی جدیدی را به اندروید 13 بیفزاید و این موضوع به کاربران اجازه خواهد داد از سیستم عامل‌های دیگر نیز روی دستگاه‌های اندرویدی استفاده نمایند.

البته این اولین بار نیست کسی توانسته ویندوز 11 ARM را روی یک گوشی اندرویدی اجرا کند و پیش از این گروهی به نام Renegade Project نسخه‌های ARM ویندوز 10 و 11 را روی پلتفرم Snapdragon 845 بالا آورده بودند. با توجه به این موضوع امید است که ماشین‌های مجازی در آینده بیشتر در دسترس کاربران اندروید قرار بگیرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید