بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا شرکت می‌کند

    کد خبر :928359
بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا شرکت می‌کند

علی‌رغم سالخوردگی و گاف‌های متعدد رئیس‌جمهور آمریکا که سلامت روانی و جسمانی او را زیر سوال برده است، کاخ سفید اعلام کرد او قصد دارد در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری این کشور شرکت کند.

«کارین ژان پیر»، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که رئیس‌جمهور این کشور قصد دارد در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ شرکت کند.

وی روز جمعه در جمع خبرنگاران، در این‌باره افزود: رئیس‌جمهور قصد دارد در انتخابات ۲۰۲۴ شرکت کند. تا ۲۰۲۴ زمان زیادی مانده، ما هم‌اکنون همچون گذشته، متمرکز بر کسب‌وکار‌های مردم آمریکا از طریق کاهش هزینه‌های خانوار‌ها و رسیدگی به امور‌ها آن‌ها هستیم.

به نوشته راشاتودی، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در حالی تصمیم گرفته در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کند که نظرسنجی‌ها از افت شدید محبوبیت او حکایت دارند و برخی از هم‌حزبی‌های او دیگر از او حمایت نمی‌کنند.

راشاتودی در ادامه افزود: هزینه‌های انرژی و غذا در دوران بایدن، به شکل سرسام‌آوری افزایش یافته و داده‌های جدید تولید ناخالص ملی که روز پنج‌شنبه منتشر شده نشان می‌دهد اقتصاد آمریکا وارد دوره رکود شده، هر چند دولت بایدن اصرار دارد که آمریکا در «مسیر درست» قرار دارد.

نتایج نظرسنجی «سیویکس» که اوایل ماه جاری منتشر شد، سقوط محبوبیت بایدن را به ۲۹ درصد نشان می‌دهد، و همچنین میانگین پنج نظرسنجی دیگر نیز نشان می‌دهد که محبوبیت بایدن ۳۹ درصد است. در زمینه عملکرد اقتصادی نیز نظرسنجی‌های متعدد عدد بسیار پایین‌تری از محبوبیت بایدن را نشان می‌دهند.

بنا بر گزارش راشاتودی، همزمان با چشم‌انداز مبهم وضعیت اقتصادی آمریکا، نظرسنجی اوایل هفته شبکه دموکرات «سی‌ان‌ان» نشان می‌دهد ۷۵ درصد دموکرات‌ها و رأی‌دهندگان دموکرات تمایل دارند چهره و فرد جدیدی از این حزب برای انتخابات

۲۰۲۴ شرکت کند.

دانشجو

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید