بانک مرکزی دنیا هم نمی‌تواند اقتصاد ایران را نجات دهد

    کد خبر :301547

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که بانک مرکزی کشور متولی اقتصاد نیست و از عهده برنامه‌ریزی برای نقدینگی کشور بر‌نمی‌آید.

مهرداد لاهوتی، با انتقاد از عملکرد بانک مرکزی در اجرای سیاست‌های پول و مالی، اظهار داشت: بانک مرکزی نتوانسته سیاست‌های پولی و مالی خود را درست عمل کند و همه کسانی که از اقتصاد سر در می‌آورند به این موضوع اذعان می‌کنند.

به گزارش خانه ملت، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: ایراد کار فضای اقتصادی کشور بانک مرکزی نیست، در حال حاضر بیش از هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در جامعه داریم و متولیان اقتصادی برای این وضعیت، برنامه و فکری ندارد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید براینکه بانک مرکزی از استقلال لازم برخوردار نیست، گفت: اگر مسیر نقدینگی کشور مشخص نشود، بانک مرکزی دنیا هم برنامه ریزی کند، ناگهان نقدینگی به سمت بازار سکه، ارز، زمین و ساختمان می‌رود، بنابراین اشکال کار عدم استقلال بانک مرکزی است.

وی بیان داشت: بانک مرکزی متولی اقتصاد کشور نیست و کسانی که این مسئولیت را بر عهده دارند برنامه‌ای برای نقدینگی ندارند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: باید متولیان اقتصاد کشور برنامه‌ای واحد برای مسیر نقدینگی سرگردان کشور داشته باشند، در غیر اینصورت این حجم نقدینگی به تمام بازارها سرازیر می‌شود و همه را خراب می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید