بانوي صورتي کره شمالي کيست؟

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ ۱۱:۵۳
    کد خبر :99066

يک زن اهل کره شمالي پس از آزمايش اتمي اخير پيونگ‌يانگ توجه کاربران اينترنتي را به خود جلب کرده است.
پايگاه اينترنتي اينديپندنت در مطلبي نوشت هر زمان که پيونگ‌‌يانگ يک خبر مهم را به اطلاع جهانيان مي‌رساند، همه ما با چهره آشنايي روبرو مي‌شويم. اين شخص کيم جونگ-اون، رهبر کره شمالي نيست؛ بلکه خانم ري چون-هي، گوينده خبر کهنه‌کار اين کشور است که اعلام عمومي اينگونه خبرها در تلويزيون دولتي کره شمالي بر عهده اوست.
ري چون-هي 74 ساله همواره هنگام اعلام خبرهاي مهم کره شمالي يک لباس صورتي سنتي به تن دارد؛ به همين سبب به او لقب «بانوي صورتي» داده‌اند. در واقع مدت‌هاست که اين گوينده خبر بازنشسته شده است؛ اما، هر زمان که لازم است خبرهاي مهم دولتي به اطلاع جهانيان برسد، او به سر کار خود بازمي‌گردد.
اين گوينده کهنه‌کار و مورد علاقه کيم جونگ-اون يک‌شنبه (12 شهريورماه)، از مکاني نامشخص، خبر تازه‌ترين آزمايش موفقيت‌آميز اتمي اين کشور –آزمايش بمب ترموهسته‌اي– را به اطلاع جهانيان رساند. آزمايش اخير کره شمالي باعث افزايش تنش‌ها در شبه جزيره کره شده و نگراني جامعه بين‌الملل را برانگيخته است؛ اما، موضوعي که اين روزها توجه کاربران اينترنتي را به خود جلب کرده هويت «بانوي صورتي» و نقش مهم او در کره شمالي است.
براساس گزارش شبکه تلويزيوني سي ان ان، ري چون-هي چنان نقش مهمي در کره شمالي دارد که هر زمان تصوير او بر صفحه تلويزيون ظاهر مي‌شود، ناخودآگاه تشويق بينندگان را در پي دارد. گزارش رويترز نشان مي‌دهد اين گوينده کهنه‌کار در گذشته بازيگر بوده است. کيم ايل-سونگ، پدربزرگ کيم جونگ-اون و نخستين رهبر کره شمالي، او را تشويق کرد به کار گويندگي خبر روي بياورد. ري چون-هي سال 1971 ميلادي (1350 خورشيدي) براي نخستين‌بار در تلويزيون ظاهر شد. او بيش از 40 سال است که با حضور در تلويزيون دولتي کره شمالي و با صداي رسا و تأثيرگذار خو به محکوم کردن دشمنان اين کشور، اعلام خبرهاي مربوط به آزمايش‌هاي هسته‌اي پيونگ‌يانگ و شرح زندگي سه نسل از رهبران کره شمالي پرداخته و با صداي تأثيرگذارش به مشهورترين گوينده خبر در اين کشور آسياي شرقي تبديل شده است. به ري چون-هي، لقب «صداي کره شمالي» نيز داده‌اند. جالب اينجاست که تصاوير ويدئويي نشان مي‌دهد چهره او در گذر زمان تغييري نکرده و حتي ذره‌اي هم پير نشده است.
ري چون-هي سال 1994 ميلادي، با چشماني اشکبار خبر درگذشت کيم ايل-سونگ (پدربزرگ رهبر کنوني کره شمالي) و 7 سال بعد نيز خبر مرگ ناگهاني کيم جونگ-ايل (رهبر پيشين کره شمالي و پدر کيم جونگ-اون) را در تلويزيون مرکزي کره (KCTV) اعلام کرد. او سال 2012 ميلادي، در گفتگو با يک رسانه چيني اعلام کرد قصد دارد در دوران بازنشستگي‌اش با کار در پشت صحنه به تربيت گويندگان جوان بپردازد؛ اما، هر زمان که لازم است خبري بسيار مهم و ناگهاني –همانند خبر دو روز پيش درباره آزمايش بمب هيدروژني توسط پيونگ‌يانگ– به مردم اين کشور و جهانيان اعلام شود، اين گوينده به سر کار خود بازمي‌گردد.
در ادامه گزارش اينديپندنت به نقل از يک کارشناس مسائل پيونگ‌يانگ آمده است بازگشت ري چون-هي به گويندگي خبرهاي مهم کره شمالي تصادفي نيست و يک پيام از جانب کيم جونگ-اون است؛ اينکه رهبر کره شمالي قصد دارد ايدئولوژي زمان پدربزرگش را مجدداً در اين کشور پياده کند.
اطلاعات چنداني از زندگي شخصي ري چون-هي در دست نيست؛ اما گفته مي‌شود او سال 1943 ميلادي و در خانواده‌اي فقير در جنوب شرق کره شمالي متولد شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید