باستانی: شورای رقابت برای افزایش قیمت خودرو به ادله محکم نیاز دارد

    کد خبر :362095

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بررسی طرح افزایش قیمت خودرو در نشست اخیر شورای رقابت به معنای قصد این شورا برای افزایش نرخ خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان است.

سعید باستانی در گفت وگو با ایسنا گفت: با توجه به تورم نقطه به نقطه پنج ماهه اخیر و مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته و نوسانات تورمی و افزایش هزینه های تولید هر دستگاه خودرو توسط خودروسازان، شورای رقابت در نهایت با افزایش قیمت خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان موافقت خواهد کرد.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس تاکید کرد: البته انجام این کار با ادله محکم و بررسی دقیق تورم و نوسانات ارزی چند ماه گذشته و با پرهیز از حاشیه سازی‌های جدید انجام خواهد شد.

وی همچنین با اشاره تصمیم خودروسازان برای پیش فروش جدید ۹۰ هزار خودرو از امروز (چهارشنبه)، گفت: اجرای طرح جدید ثبت نام جدید توسط خودروسازان در نشست مشترک هفته گذشته خودروسازان و کمیسیون صنایع و معادن اطلاع رسانی شد اما تفاوت آنچه که از امروز اجرایی شد با آنچه که در آن جلسه اعلام شد در «قطعی بودن» قیمت خودروهای پیش فروش شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در توضیحی بیشتری، گفت: مدیران شرکت‌های خودروساز در آن جلسه وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز حضور داشت فی البداهه بر فروش خودرو به «قیمت قطعی» اشاره کردند اما از نشست روز گذشته شورای رقابت که با دستور کار افزایش نرخ خودرو تشکیل شد، به نظر می رسد از حرفشان عقب نشینی کرده و منتظر پیشنهادات قیمتی شورای رقابت هستند.

باستانی خاطرنشان کرد: همان طور که در اطلاعیه ثبت نام سایپا هم مشاهده می شود، قیمت خودرو در «زمان تحویل» تعیین می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید