بازداشت عامل ذبح و توزیع گوشت الاغ و اسب در تهران/تصاویر

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ ۱۷:۰۱
    کد خبر :847516

معاون نظارت بر اماکن عمومی تهران از بازداشت عامل ذبح و توزیع گوشت الاغ و اسب در یکی از دامداری‌های جنوب تهران خبر داد.

سرهنگ نادر مرادی معاون نظارت بر اماکن عمومی تهران اظهار کرد: اوایل هفته جاری خبری درباره ذبح چند رأس اسب و الاغ در یک دامداری در حوالی یکی از روستاهای حاشیه شهر تهران دریافت کردیم که با توجه به اهمیت موضوع و هماهنگی با مرجع قضائی، تیمی از مأموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی و پایگاه نهم پلیس امنیت عمومی تهران به‌همراه نمایندگان سازمان دامپزشکی تهران به آدرس مذکور اعزام شدند.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ افزود: در حین ورود و در ابتدای کار، متصدی این دامداری از ورود مأموران جلوگیری کرد که با رعایت حقوق شهروندی و تفهیم حکم قضائی، از این دامداری بازدید شد که در بررسی‌های اولیه یک لاشه اسب، ۵۰ کیلو گوشت الاغ و همچنین ۱۰ رأس اسب و یک رأس الاغ که برای ذبح به این مکان منتقل شده بودند، کشف شد.

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه در این رابطه متصدی این دامداری دستگیر و برای سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شد، خاطرنشان کرد: تلاش برای دستگیری سایر مرتبطان این پرونده همچنان در دستور کار پلیس قرار دارد.

کشف و شناسایی نیم تُن کیلو گوشت اسب و الاغ

همچنین، صادق گلزاری رئیس اداره دامپزشکی شهر تهران با اشاره به شناسایی کشتار تک‌سمی در یک واحد نگهداری دام اظهار داشت: کارشناسان اداره دامپزشکی شهر تهران در بازدید از یک واحد دامداری غیرمجاز متوجه کشتار تک‌سمی و آماده‌سازی برای ارسال به بازار شدند.

وی افزود: این دامداری غیرمجاز که اقدام به کشتار تک‌سمی می‌کرد، قبل از عرضه در سطح شهر تهران شناسایی و حدود نیم تن گوشت کشف‌شده اسب و الاغ از این واحد معدوم شد.

رئیس اداره دامپزشکی تهران در ادامه گفت: در این دامداری غیرمجاز بیش از ۱۰ رأس اسب و الاغ نگهداری می‌شد که با توجه به فعالیت غیرقانونی و کشف میزان قابل‌ توجهی گوشت اسب و الاغ از این واحد، پرونده تخلف برای این واحد متخلف تشکیل و به مراجع مربوطه ارجاع شد.

گلزاری با بیان اینکه دامپزشکی نقش جدی در پیشگیری و رفع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام دارد ابراز داشت: با پیشگیری و نظارت جدی در مبارزه با بیماری‌های دامی و مشترک بین دام و انسان که توسط سازمان دامپزشکی انجام شده بیماری‌ها به شدت کاهش یافته است.

رئیس اداره دامپزشکی تهران در پایان خاطرنشان کرد: تیم‌های بازرسی اداره دامپزشکی به‌صورت شبانه‌روزی اقدام به بازدید سرزده از دامداری‌ها، سردخانه‌ها و رستوران می‌کنند و درباره حفظ سلامت شهروندان کاملا جدی هستند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید