مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران تاکید کرد

بارگذاری بر روی زمین‌های آزاد شده خط آهن تهران – تبریز نخواهیم داشت

    کد خبر :409458

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه بارگذاری بر روی زمین‌های آزاد شده ناشی از انتقال خط آهن تهران – تبریز به زیر زمین وجود نخواهد داشت، گفت: امیدواریم با اجرای طرحی مناسب در این زمینه‌ها بزرگترین فضای شهری در پایتخت را ایجاد کنیم.

کاوه علی اکبری در مراسم امضای تفاهم‌نامه مشترک میان سازمان نوسازی شهرداری تهران و گروه سرمایه گذاری مسکن و همچنین بررسی طراحی فضای فوقانی تونل راه آهن تهران – تبریز با شرکت بازآفرینی شهری ایران، گفت: با اجرای این طرح بزرگترین فضای شهری در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار ایجاد می‌شود. قطعا این زمین می‌تواند در ایجاد فرصت برای شهر از اهمیت بسزایی برخوردار باشد و هر گونه تصمیم گیری برای طراحی این فضا توسط متخصصین انجام می‌شود.

وی افزود: با اجرای مسابقه طراحی برای فضای آزاد شده ناشی از انتقال خط آهن تهران – تبریز به زیر زمین تمام ایده‌ها جمع‌آوری و در نهایت بهترین ایده انتخاب خواهد شد.

علی اکبری تاکید کرد: دو مجموعه خارجی در این مسابقه شرکت کرده‌اند و زمان اجرای این مسابقه نیز تا ۱۹ آبان ماه تمدید شده است. شهرداری تهران بودجه خاصی برای اجرای جانبی طرح مانند کف سازی، پیاده رو سازی و اجرای تقاطع غیرهمسطح اختصاص داده است که همه این موارد در دستور کار اجرا در سال جاری قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه بارگذاری در این زمین‌ها انجام نخواهد شد افزود: طرحی که برای این فضا انتخاب می‌شود آن را به یک فضای شهری عمومی تبدیل می‌کند.

وی درباره زمین‌هایی که برای پروژه بازآفرینی شهری نیز در نظر گرفته شده است، ادامه داد: ۲۰۰۰ هکتار اراضی در مناطق مختلف برای ساخت خانه‌های پشتیبان در جهت نوسازی بافت‌های فرسوده شناسایی شده است.

وی در خصوص استفاده از زمین‌هایی که در این سال‌ها به پادگان‌ها اختصاص یافته‌اند برای استفاده از طرح بازآفرینی شهری گفت: این زمین‌ها تا کنون در اختیار سپاه و ارتش بوده و به صورت دست نخورده باقی مانده است. در صورتیکه اگر این زمین‌ها به نهادهای دیگر سپرده می‌شد اینگونه محافظت نمی‌شدند. برنامه‌هایی در خصوص استفاده از این اراضی در دستور کار دولت قرار گرفته است.

علی اکبری درباره مسکن امید و اجرای پروژه‌های مسکن پشتیبان نیز تصریح کرد: شرکت سرمایه گذاری مسکن به عنوان شرکت پیشگام در این عرصه ورود جدی داشته است که امیدواریم این پروژه نیز با سرعت بیشتری پیش برود.

به گزارش ایسنا، در ادامه این جلسه روزبه ظهیری هاشمی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مسکن نیز با تاکید بر لزوم اعطای تسهیلات با نرخ ارزان به سرمایه گذاران طرح بازآفرینی شهری گفت:‌ نقش دولت در این خصوص حاکمیتی و حمایتی است. بافت فرسوده هزینه‌های زیادی از جهات مختلف بر دولت تحمیل می‌کند. اما بی تردید نقش حمایتی دولت محرک پروژه‌های توسعه است. گروه سرمایه گذاری مسکن در ۲۸ سال سابقه خود ۶۵ هزار واحد مسکونی ساخته است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه از ظرفیت‌های بافت فرسوده به درستی بهره برداری نشده است افزود: ارائه تسهیلات به بخش سرمایه گذاری اهرمی است که در راه اندازی و تسریع پروژه‌ها نقش بسزایی دارد. قطعا تامین مالی پروژه‌ها اصلی ترین مانع سرمایه گذاران است. سرمایه گذاران باید از تسهیلات بانکی با نرخ ارزان بهره مند شوند و از معافیت‌های مالیاتی نیز برخوردار باشند.

به گزارش ایسنا، ظهیری هاشمی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم رسالت خود را در تامین مسکن قشر متوسط ایفا کنیم. در حال حاضر زمینی در انتهای نواب و زمینی در منطقه ۱۷ شناسایی شده که مطالعات لازم روی آنها انجام شده است. این زمین‌ها با ۷۰ هزار متر مربع زیربنا ظرفیت ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی را دارد. سه زمین دیگر نیز در منطقه ۱۸ و دو زمین در منطقه ۱۵ شناسایی شدند که در حال انجام مطالعات روی آنها هستیم تا امکان استفاده از آنها برای ساخت مسکن به عنوان مسکن پشتیبان در طرح نوسازی بافت‌های فرسوده مشخص شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید