این ها مشخصات گوشی گلکسی A33 سامسونگ هستند

    کد خبر :893409

بر اساس گزارشات، سامسونگ گلکسی A33 همانند گلکسی A53 از تراشه معرفی نشده اگزینوس 1280 استفاده خواهد کرد. این تراشه 5 نانومتری ظاهرا مجهز به پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای شامل 2 هسته کورتکس A78 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 6 هسته کورتکس A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز خواهد بود.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_ همچنین بر اساس شنیده‌ها گلکسی A33 با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقاء عرضه خواهد شد؛ اگرچه پیکره‌بندی حافظه در بازارهای مناطق مختلف جهان احتمالا تا حدودی متفاوت خواهد بود. از سوی دیگر مدلی از گلکسی A33 با تراشه اگزینوس 1200 و رم 6 گیگابایتی نیز در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

انتظارات از عملکرد تراشه اگزینوس 1280 کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارند. یک گزارش منتشر شده در سال گذشته ادعا می‌کند که عملکرد این تراشه در مقایسه با چیپست اگزینوس 1080 ضعیف‌تر خواهد بود؛ اما این موضوع چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد. بنابراین برای روشن شدن حقیقت ناچارا بایستی کماکان منتظر بمانیم. به هرحال از مدت‌ها قبل شایعه شده بود که اسمارت‌فون‌های گلکسی A33 و گلکسی A53 تنها در یک مدل 5G عرضه شده و سامسونگ برای ارائه مدل‌های 4G این هندست‌ها طی سال جاری هیچ برنامه‌ای ندارد.

همچنین انتظار می‌رود که گلکسی A33 از قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوغبار یا به بیان دقیق‌تر گواهینامه IP67 برخوردار باشد. در سال گذشته، گلکسی A52 ارزان‌ترین هندست سامسونگ با گواهینامه IP67 به‌شمار می‌رفت. با این‌حال امسال دامنه مدل‌های تحت پوشش افزایش یافته و حتی گلکسی A33 نیز از چنین قابلیتی بهره‌مند خواهد شد.

گلکسی A33 با رابط کاربری One UI 4.1 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 12 عرضه خواهد شد؛ موضوعی که چندان تعجب‌آور به‌نظر نمی‌رسد. در بخش دوربین نیز احتمالا شاهد به‌کارگیری پیکره‌بندی کاملا مشابه با گلکسی A32 5G خواهیم بود؛ سناریویی که با اطلاعات اخیرا لو رفته توسط سایر منابع خبری مطابقت دارد. با این‌حال انتقال حسگر اثرانگشت از قسمت جانبی بدنه به زیر نمایشگر گوشی یکی از پیشرفت‌های گلکسی A33 نسبت به مدل نسل قبلی آن به‌شمار می‌رود.

همچنین اطلاعات جدیدا لو رفته نشان می‌دهند که گلکسی A33 مجهز به یک نمایشگر 6.4 اینچی سوپر آمولد با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی 90 هرتزی خواهد بود. انرژی مورد نیاز این هندست از طریق یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 25 واتی تامین می‌شود. با این‌حال آداپتور شارژر عرضه شده درون جعبه خرده فروشی هندست احتمالا از توان 15 واتی برخوردار خواهد بود.

بر اساس شایعات وزن این هندست برابر با 186 گرم و ابعاد آن معادل با 159.7x74x8.1 میلی‌متر خواهد بود. همچنین از جک صوتی هدفون نیز خبری نخواهد بود. بر اساس شنیده‌ها مدلی از گلکسی A33 مجهز به 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی با برچسب قیمتی 369 یورویی در اروپا عرضه خواهد شد. بر اساس گزارشات، این هندست در مدل‌های رنگی مشکی، سفید، آبی و هلویی قابل دسترس خواهد بود.

البته هیچ‌کدام از اطلاعات فوق از سوی سامسونگ مورد تائید قرار نگرفته است؛ بنابراین در مقطع کنونی توصیه می‌شود تا نسبت به صحت و سقم آنها با دیده تردید نگاه کنید. تراشه انتخاب شده برای گلکسی A33 تا حدودی عجیب به‌نظر می‌رسد؛ خصوصا اینکه تراشه مذکور مشابه نمونه به‌کارگیری شده در گلکسی A53 با قیمت‌گذاری گران‌تر است. همچنین استفاده از این تراشه به نوعی با اطلاعات پیش‌تر لو رفته در تناقض است؛ چرا که گمانه‌زنی‌های پیشین از به‌کارگیری تراشه Dimensity 720 در گلکسی A33 حکایت داشتند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید