ایلان ماسک سمت مدیرعاملی توییتر را به شخص دیگری واگذار می‌کند

    کد خبر :994189

ایلان ماسک تصمیم خود را برای کناره‌گیری از سمت مدیرعاملی توییتر اعلام کرد و موجی از انتظار برای جانشین وی به راه انداخت.

بازتاب- این کارآفرین قبلاً گفته بود که از سمت خود استعفا خواهد داد، اما انتظارات دقیقاً با این بیانیه ادامه نداشت. اگرچه هویت مدیرعامل جدید به طور رسمی فاش نشده، ماسک فاش کرده است که یک مدیر اجرایی را برای این سمت استخدام کرد. با انتقال او به سمت‌های جدید به عنوان رئیس اجرایی و مدیر ارشد فنی، گمانه زنی‌هایی مطرح شد و لیندا یاکارینو، مدیر تبلیغاتی NBCUniversal، به عنوان یک نامزد برجسته برای رهبری توییتر پیش بینی می‌شود.

وال استریت ژورنال گزارش داده که لیندا یاکارینو، که به دلیل حمایت قوی خود در یافتن روش‌های بهبود یافته برای اندازه‌گیری اثربخشی تبلیغات شناخته می‌شود، در حال مذاکره برای به عهده گرفتن نقش مدیرعامل توییتر است. یاکارینو در گذشته تحسین خود را برای ماسک نشان داده و حضور مشترک آنها در رویدادهای صنعت تبلیغات گمانه زنی‌ها را در مورد همکاری احتمالی آنها افزایش داد.

دوران تصدی ماسک در توییتر تا کنون، حداقل بگوییم دشوار بوده است. در حالی که او اقدامات ناامیدکننده و در عین حال مهمی برای صرفه جویی در سرمایه گذاری 44 میلیارد دلاری انجام داده، اقدامات جسورانه ماسک شامل اتمام فعالیت در تیم اجرایی و انحلال هیئت مدیره بود.

ایلان ماسک

در حالی که سیاست‌های ضعیف‌تر تعدیل محتوای او، با هدف محدود کردن دسترسی به جای اعمال ممنوعیت‌های کامل، تحسین برخی از محافل را برانگیخته است، آنها همچنین نگرانی‌هایی را در مورد سخنان نفرت‌انگیز و اطلاعات نادرست برانگیخته‌اند. در نتیجه، برخی از تبلیغ‌کنندگان تصمیم گرفته‌اند از پلتفرم فاصله بگیرند. توییتر با کاوش در مدل‌های درآمدی مبتنی بر اشتراک تلاش کرده تا این مسئله را متعادل کند.

اگرچه ماسک دیگر سمت مدیر عاملی را نخواهد داشت، تأثیر قابل توجه او بر جنبه‌های تکنولوژیکی توییتر همچنان ادامه خواهد داشت. مشارکت او در فرآیند انتخاب مدیر عامل جدید نشان می‌دهد که جهت استراتژیک شرکت ممکن است نسبتاً بدون تغییر باقی بماند.

 این می‌تواند بدان معنی باشد که توییتر وضعیت موجود در دوران تصدی ماسک را حداقل در کوتاه مدت حفظ خواهد کرد. این انتقال ممکن است برای سرمایه‌گذاران تسلا که نگرانی‌های خود را در مورد توجه تقسیم شده ماسک بین توییتر و برند مشهور خودروهای الکتریکی او ابراز کرده‌اند، تسکین دهد. با کاهش نقش در توییتر، ماسک احتمالا زمان و انرژی بیشتری برای اختصاص دادن به تسلا و نبرد مداوم آن در برابر رقابت شدید خواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید