ایلان ماسک در حال توسعه رقیب ChatGPT

    کد خبر :978784
ایلان ماسک

ChatGPT محبوب‌ترین برنامه چت بات موجود است. این ربات چت هوش مصنوعی که توسط OpenAI توسعه یافته ، به دلیل توانایی خود در پاسخ به سوالات، بیان نظرات، نوشتن کتاب و حتی ارائه توصیه‎های پزشکی به شهرت رسید.

بازتاب- به نظر می‎رسد تقریباً هیچ کاری وجود ندارد که ChatGPT نتواند انجام دهد. البته، مانند هر برنامه یا پلتفرم محبوب دیگری، همیشه رقبایی وجود دارند که سعی در عقب نشینی دارند. این برای ChatGPT تفاوتی ندارد، زیرا استارت آپ‌های بزرگ و کوچک و همچنین غول‌های فناوری در حال ساخت نسخه های موردنظر خود هستند. حتی ایلان ماسک نیز در این زمینه شروع به توسعه کرده است.

ایلان ماسک با دنیای هوش مصنوعی (AI) غریبه نیست. مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس سال‌ها به طور فعال در توسعه هوش مصنوعی شرکت داشته، حتی او یکی از بنیانگذاران OpenAI است. با این حال، گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که ماسک اکنون به دنبال توسعه جایگزینی برای ChatGPT است.

طبق آخرین گزارش‌ها، ماسک در هفته‌های اخیر برای توسعه جایگزینی برای ChatGPT به محققان هوش مصنوعی نزدیک شده است. او قبلاً ایگور بابوشکین، محققی را که اخیراً واحد هوش مصنوعی DeepMind آلفابت را ترک کرده، برای پیوستن به این پروژه استخدام کرد. این حرکت پس از آن انجام شد که ChatGPT توجه قابل توجهی را در سیلیکون ولی و جهان به خود جلب کرد.

ایلان ماسک

در واقع، ایلان ماسک، که OpenAI را به همراه سرمایه‌گذار دره سیلیکون سام آلتمن بنیان‌گذاری کرده بود، در سال 2018 هیئت مدیره آن را ترک کرد، اما توانایی‌های چت بات را ستوده بود و آن را “خوب ترسناک” نامید. گزارش‌ها حاکی از آن است که ماسک و بابوشکین درباره گردآوری تیمی برای پیگیری تحقیقات هوش مصنوعی صحبت کردند، اگرچه این پروژه هنوز در مراحل اولیه خود قرار داشته و هیچ برنامه مشخصی برای توسعه محصولات خاصی وجود ندارد. به گفته The Information، بابوشکین همچنین به طور رسمی ابتکار عمل ماسک را امضا نکرده است.

علاوه بر این، میلیاردر معروف تنها کسی نیست که به کار خود در زمینه هوش مصنوعی سرعت بخشیده است. غول فناوری چینی بایدو در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری هنگفتی روی هوش مصنوعی انجام داده و به عنوان پیشرو در تلاش‌ برای ایجاد رقیب چینی پلتفرم هوش مصنوعی توسعه‌یافته توسط OpenAI شناخته می‌شود. گوگل همچنین اخیراً چت ربات هوش مصنوعی خود به نام Bart را معرفی کرد. به نظر می‌رسد رقابت در حوزه هوش مصنوعی در آینده گسترده شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید