ایران مانع گسترش درگیری در منطقه شود

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ ۱۷:۰۲
    کد خبر :1027134

پیتر استانو روز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: «نماینده عالی (جوسپ بورل) از هر موقعیتی برای تشریح مواضع و انتظارات اتحادیه اروپا استفاده می‌کند.»

وی با اشاره به تماس تلفنی اخیر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزیر امور خارجه کشورمان گفت که اتحادیه اروپا انتظار دارد ایران تلاش کند از ظرفیت‌های خود برای جلوگیری از گسترش دامنه درگیری ها در منطقه و نفوذ خود بر حماس برای توقف آنچه موج حملات تروریستی نیروهای مقاومت فلسطینی نامید، استفاده کند.

این مقام اروپایی با بیان اینکه بورل، با نمایندگان کشورهای مسلمان منطقه هم در تماس است، افزود: اتحادیه اروپا انتظار دارد آن‌ها نیز «در برابر تداوم حملات حماس موضع شفافی را اتخاذ و کمک کنند که غیرنظامیان به ویژه در غزه آسیب نبینند.»

وی اضافه کرد که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تلاش است تا از تشدید تنش‌ها جلوگیری کند و طرف‌ها را به میز مذاکره برگرداند.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، پنج هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیروز در جریان گفت‌وگو با امیر قطر در دوحه اظهار داشت: در صورت ادامه حملات رژیم صهیونیستی علیه شهروندان و مردم بی دفاع غزه، هیچکس نمی تواند کنترل اوضاع و عدم گسترش دامنه درگیری ها را تضمین کند.

وی با انتقاد از حمایت‌های همه‌جانبه غرب از رژیم صهیونیستی گفت: آنهایی که علاقمند هستند دامنه جنگ و بحران توسعه نیابد، ضرورت دارد مانع حملات وحشیانه جاری رژیم صهیونیستی علیه شهروندان و غیرنظامیان در غزه شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید