ایران در تولید سوزن ریل خودکفا شد

    کد خبر :555982

مدیرعامل شرکت گسترش صنایع ریلی ایران از امکان تولید سالانه ۴۰۰ دستگاه سوزن ریل خبر داد و گفت: طی یکسال اخیر ایران در تولید این قطعه مهم شبکه ریلی خودکفا شده است.

سیدکاظم طاهرزاده در حاشیه هفتمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران درباره تولید سوزن ریل در ایران گفت: طی ۲۰ سال گذشته ساخت سوزن ریل در ایران آغاز شده بود اما تا یکی دو سال اخیر ۹۰ درصد قطعات و ۵۰ درصد ارزش ریالی آن در داخل تولید می شد.

وی افزود: از سال ۹۶ به بعد قرار شد با توجه به تحریم های ظالمانه علیه ایران و مباحث ارزی پیش آمده کل دستگاه سوزن ریل در داخل تولید شود که پس از ۱.۵ سال مطالعه و تحقیق با کمک مهندسان ایرانی توانستیم سوزن ریل را به طور ۱۰۰ درصد در داخل تولید کنیم.

به گزارش مهر،مدیرعامل شرکت گسترش صنایع ریلی ایران ادامه داد: در حال حاضر در خصوص تولید سوزن ریل در کشور خودکفا هستیم و سالانه ۴۰۰ دستگاه سوزن ریل در کشور تولید می کنیم. این در حالی است که تا ۳ سال قبل در هر سال تنها ۱۰۰ دستگاه سوزن ریل تولید می شد که با افزایش ظرفیت به ۴۰۰ دستگاه رسانده ایم و ظرفیت افزایش آن به ۷۰۰ دستگاه در سال را داریم.

به گفته این مقام مسئول سالانه ۵۰۰ تا هزار دستگاه سوزن ریل برای احداث خطوط جدید ریلی و همچنین تعمیر و نگهداری شبکه ریلی موجود نیاز داریم. بیش از ۱۵۰۰ دستگاه سوزن ریل با عمر بالای ۱۰ سال در شبکه ریلی موجود است که باید همه آنها تعویض شوند.

طاهرزاده یادآور شد: ارزش ارزی هر دستگاه سوزن ریل ۲۲ هزار و ۵۰۰ یورو بود که با خودکفا شدن در تولید آن از خروج ارز از کشور جلوگیری کرده ایم.

وی خاطرشان کرد: سوزن های ریلی تولید ایران همگی دارای استانداردهای اتحادیه جهانی راه آهن ها بوده و عمر مفید آنها بالای ۷ سال است که با نمونه های مشابه خارجی برابری می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید