انهدام باندی با عنوان فروش سوالات کنکور و امتحانی

  • حوادث
  • یکشنبه ۲ تیر ۱۳۹۸ ۱۳:۵۰
    کد خبر :562167

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا از متلاشی شدن یک باند کلاهبرداری ۹۰۰ میلیون ریالی خبرداد که از طریق راه‌اندازی کانال‌های تلگرامی با عنوان فروش سوالات اقدام به کلاهبرداری می‌کرد.

سرهنگ مصطفی نوروزی با اشاره به اینکه آمار بازدید از سایت‌ها و صفحات مشاوره درسی، دانلود سؤالات کنکور، مشاوره روانشناسی و… در این روزها روندی رو به افزایش دارد، اظهارکرد: در چنین شرایطی یکی از شگردهای افراد سودجو، طراحی صفحات و درگاه‌های بانکی جعلی به نام «فیشینگ» است که با ترفند فروش سوالات امتحان نهایی و با در اختیار گرفتن اطلاعات بانکی دانش‌آموزان، اقدام به برداشت‌های غیر مجاز از حساب‌های بانکی قربانیان می‌کنند.

وی در ادامه از متلاشی شدن یک باند کلاهبرداری با عنوان فروش سوالات امتحانی خبر داد و گفت: با پایش‌های به عمل آمده در استان‌های شمال غربی کشور مشخص شد افرادی با راه اندازی کانال‌های تلگرامی در قالب فروش سوالات کنکور و امتحانات نهایی اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کنند. پس از تلاش گسترده ماموران پلیس و بررسی‌های فنی و تخصصی دو نفر در این رابطه شناسایی، دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

نوروزی اضافه کرد: در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد متهمان با ترفند فروش سوالات کنکور و امتحانات نهایی بالغ بر ۹۰۰ میلیون ریال از طعمه‌های خود کلاهبرداری کرده‌اند.

به گزارش سایت پلیس، وی ضمن تاکید بر اینکه خرید و فروش سوالات امتحانی قبل از برگزاری آزمون در فضای مجازی جرم است و پلیس فتا با عاملان آن برخورد قانونی می‌کند، گفت: دانش‌آموزان به هیچ عنوان فریب تبلیغات جذاب و اغوا کننده را نخورند زیرا مجرمان با این شگرد طعمه‌های خود را به درگاه جعلی هدایت می‌کنند و یا سوالات امتحانی سال‌های گذشته را ارائه می‌دهند. در برخی موارد هم پس از دریافت پول به هیچ عنوان سوالی ارسال نمی‌کنند. خانواده‌های دانش‌آموزان نیز همواره در فضای مجازی از فرزندان خود مراقبت کنند و آگاهی‌های لازم را در این خصوص به آنان بدهند.

به گزارش ایسنا ،وی در پایان اظهارکرد: پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است و کاربران می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری همچنین استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید