اندروید 13 با ویژگی کاربردی در بخش سیم کارت

    کد خبر :899125
اندروید 13 با ویژگی کاربردی در بخش سیم کارت

به نظر می‌رسد اندروید 13 امکان استفاده از دو اپراتور روی یک eSIM را فراهم خواهد کرد. گوگل قرار است اوایل پاییز نسخه نهایی اندروید ۱۳ را عرضه کند و حالا مشخص شده این سیستم‌عامل به حذف سیم‌کارت‌های معمولی از روی گوشی‌های هوشمند سرعت خواهد بخشید.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_یک کارشناس اندروید به نام میشال رحمان (Mishaal Rahman) با بررسی کدهای آخرین نسخه بتا اندروید ۱۳ متوجه شده که این سیتم‌عامل در نهایت باعث حذف سیم‌کارت‌های معمولی از گوشی‌های اندرویدی خواهد شد. ‌

به‌گفته رحمان، گوگل در اندروید 13 روش تازه‌ای برای بهبود عملکرد eSIM روی گوشی‌های اندرویدی پیدا کرده که جایگزینی سیم‌کارت‌های فیزیکی با این فناوی را سرعت خواهد بخشید. همچنین با معرفی فناوری eSIM، سازندگان گوشی هوشمند فضای بیشتری برای طراحی دستگاه‌های خود خواهند داشت.

اندروید 13 با ویژگی کاربردی در بخش سیم کارت

فناوری eSIM هم‌اکنون روی برخی گوشی‌های هوشمند ارائه شده، اما این فناوری نقاط ضعفی نیز دارد. برای مثال، با eSIM نمی‌توان به‌طور همزمان به دو اپراتور مختلف وصل شد. همچنین eSIM با عملکرد سیم‌کارت دوگانه سازگار نیست.

رحمان گفته است که گوگل سعی دارد با توسعه «چندین پروفایل فعال»، این محدودیت‌ها را رفع کند. این پروفایل‌های متفاوت امکان‌ فعال کردن چندین پروفایل را روی یک eSIM واحد فراهم خواهند کرد. به این ترتیب، شما خواهید توانست با یک eSIM واحد به‌طور همزمان به دو اپراتور مختلف وصل شوید.

گفتنی است که اپل نیز در آیفون ۱۳ امکان استفاده از دو eSIM را ارائه کرده و هدف نهایی این شرکت حذف سیم‌کارت‌های معمولی از روی آیفون‌هاست. حالا به نظر می‌رسد که گوگل بسیار زودتر از اپل، این سیم‌کارت‌ها را از روی گوشی‌های اندرویدی حذف خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید