انجام بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری در جنوب تهران

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ ۱۴:۰۴
    کد خبر :603028

شهردار منطقه 17 با اشاره به اینکه محور نیلوفری در جنوب تهران بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری است، گفت: کمبود سرانه‌های خدماتی با تعیین تکلیف این پروژه رفع می‌شود.

محمودکلهری شهردار منطقه 17 در مراسم افتتاح سه پروژه فرهنگی،عمرانی و مشارکتی این منطقه اظهارداشت: با دستور شهردار تهران و اجرای توافق با اداره کل اوقاف استان تهران و شرکت راه آهن به زودی محور نیلوفری و حریم آن تعیین تکلیف نهایی شده و تا پایان سال جاری بخش عمده ای از سرانه مورد نیاز شهروندان تأمین خواهد شد.

وی افزود: با جلب سرمایه گذاری بخش خصوصی و فعال کردن ظرفیت‌های شهرداری برای بالفعل کردن پتانسیل اجرایی و فرهنگی در محلات اقدام کردیم و به زودی نتایج خوبی حاصل خواهد شد.

شهردار منطقه 17 گفت: در تلاشیم تا با احداث فضای سبز در جهت تأمین سرانه مورد نیاز شهروندان اقدام موثر انجام دهیم که نخستین گام با اجرای توافق و هم افزایی با اداره کل اوقاف استان تهران، بوستانی به مساحت 1700متر مربع در مجاورت آستان مقدس حضرت امام زاده حسن(ع) را برداشته ایم.

کلهری با بیان نوع مشارکت در احداث حوزه علمیه حضرت ابوطالب(ع) گفت: مدیریت شهری منطقه 17 در احداث حوزه علمیه حضرت ابوطالب(ع) تسهیل گری و مشارکت داشته که در راستای توسعه فعالیت‌های دینی، احداث حوزه علمیه حضرت ابوطالب(ع) با مشارکت خیرین محلی و تسهیل گری منطقه، از سال ۱۳۹۴ آغاز شد و از شهریورماه سال ۱۳۹۸ به بهره برداری می‌رسد.

وی در مورد مجموعه ورزشی-تفریحی شهید مایلی، گفت: باتوجه به فضای آزادشده از زیرزمینی شدن خط راه آهن تهران-تبریز و توافقات اخیر با شرکت راه آهن برای استفاده از فضای مذکور با هدف توسعه فضاهای ورزشی و تفریحی با مشارکت خیرین محلی، احداث و تجهیز زمین بازی والیبال، بسکتبال و فوتبال و همچنین فضاهای بازی کودکان به مساحت حدود ۷هزار مترمربع با سرمایه بخش خصوصی به مبلغ حدود دو میلیارد تومان از خرداد ماه سال جاری شروع و از شهریور ماه به مرحله بهره برداری رسیده است.

شهردار منطقه ۱۷ در مورد هم افزایی با اداره اوقاف استان تهران برای تملک املاک معارض و‌ توسعه فضای سبز، بیان کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده با متولیان آستان مبارک امام زاده حسن(ع) در خصوص تملک ۲۳ پلاک مسکونی واقع در پهنه 324 G حریم امام‌زاده و در راستای افزایش سرانه‌های فضای سبز در این منطقه، نسبت به انعقاد تفاهم نامه با سازمان اوقاف و امور خیریه اقدام و مقرر شد سازمان اوقاف ظرف مدت سه ماه نسبت به خرید و تملک املاک معارض اقدام کند تا شهرداری منطقه احداث فضای سبز را در دستور کار قرار دهد.

کلهری با بیان اینکه محور نیلوفری بزرگ ترین پروژه بازآفرینی شهر تهران و‌ اوقات فراغت و توسعه سرانه‌ای در پهنه جنوب تهران است، اظهار داشت: تعیین تکلیف محور نیلوفری پس از تعاملات و پیگیری‌های چندساله از دولت و آغاز اقدامات اجرایی در طول ۳.۵ کیلومتر ، عرض متوسط ۳۴ متر و مساحت ۱۱۵هزار مترمربع در محدوده منطقه ۱۷ به عنوان بزرگترین فرصت توسعه سرانه‌ای برای شهر تهران و‌ پهنه جنوب مطرح است.

وی بیان داشت: این اقدام با رویکرد توسعه و ساماندهی محور نیلوفری، پس از انجام مسابقه طراحی برای سال 98 در دستور کار قرار گرفته است. همچنین در سال جاری تملک ۵۳ پلاک به مساحت ۷۲۰۰مترمربع با برآورد مالی ۵۰۰ میلیارد ریال در اولویت اقدامات منطقه قرار دارد.

به گزارش فارس، کلهری در مورد بازآفرینی خیابان ابوذر به عنوان محور فاخر منطقه، بیان کرد: این پروژه به طول ۲.۸ کیلومتر در مراحل ۱۵ گانه از تیرماه سال جاری در دست پیگیری است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید