انتقاد از انتصاب مدیران خارج از شهرداری

    کد خبر :952976
روسیه قطعنامه شورای امنیت را وتو کرد

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از ادامه روند انتصاب مدیران خارج از شهرداری در حوزه فرهنگی و اجتماعی انتقاد کرد.

به گزارش  تسنیم، نرگس معدنی‌پور امروز در جریان برگزاری یکصدوپنجمین جلسه شورای شهر تهران، ضمن تبریک هفته کتاب، کتابخوانی و کتابداری اظهار کرد: انتظار می‌رود سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و معاونت فرهنگی اجتماعی نسبت به فرهنگ‌سازی در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برنامه مدون و مناسبی را در دستور کار داشته باشند.

وی تصریح کرد: این هفته فرصت مناسبی است برای تجلیل و تقدیر از کتابداران شاغل در شهرداری تهران و همچنین بررسی چالش‌ها و مشکلات این همکاران پر تلاش شهرداری تا در پی آن مسائل و مشکلات این حوزه مرتفع شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به تغییرات مدیریتی در معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری گفت: سال گذشته مانند سایر اعضای شورای شهر تهران نسبت به انتصابات خارج از بدنه شهرداری به‌ویژه در معاونت فرهنگی و اجتماعی انتقاد داشتم چرا که علی‌رغم تاکید در زمینه استفاده از ظرفیت نیروهای توانمند و با تجربه شهرداری، شاهد ورود مدیرانی خارج از شهرداری در این حوزه بودیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته تصور بر این بود که چون مدیران ارشد از جمله معاونین شهردار از خارج مجموعه منصوب شدند به دلیل عدم شناخت از شهرداری و نیروهای آن، اصرار به ورود نیروهای خارج از شهرداری داشتند، ادامه داد: اما امروز بعد از گذشت بیش از یک سال، تکرار این دست از انتصابات قابل پذیرش نیست.

معدنی‌پور با طرح این پرسش که مگر مدیریت شهری چقدر فرصت دارد که تا این میزان شاهد تغییر مدیران باشیم، افزود: همه می‌دانیم در بهترین و خوشبینانه‌ترین حالت یک سال طول می‌کشد یک مدیر به حوزه مدیریتی خود اشراف پیدا کند و در سال دوم مدیریت است که نمود کارش مشخص می‌شود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه این موضوع در شهرداری تهران که یک نهاد کاملا اجرایی است بیشتر موضوعیت دارد، گفت: در شهرداری “تجربه” حرف اول را می‌زند و یکی از شاخص‌های مهم مدیریتی محسوب می‌شود و لازم است مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: درخواست بنده از شهردار تهران این است که تغییرات مدیریتی در حوزه فرهنگی و اجتماعی حداقلی باشد که آن هم بر اساس ارزیابی عملکرد منطبق با معیارها و شاخص‌های از پیش تعیین شده باشد و در صورت لزوم تغییرات، حتما از نیروهای توانمند و با تجربه شهرداری تهران در حوزه فرهنگی و اجتماعی استفاده شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید