هاشمی: ساخت مترو از قوت لایموت واجب تر است

    کد خبر :597810

رئیس شورای شهر تهران از مدیران شهرداری خواست که با اتکا به تجهیزات و نیروی انسانی موجود در مترو نسبت به ساخت خطوط جدید اقدام کنند.

محسن هاشمی صبح امروز در افتتاح نیمه شرقی خط 7 مترو با بیان این که تجهیزات حفر مترو گران قیمت است گفت: در حال حاضر چهار دستگاه حفر تونل در مترو تهران فعال است که ارزش مالی آنها حدود صد میلیون دلار است که می‌تواند متوسط روزانه 15 تا 25 متر حفاری کنند اما حالا حتی یک متر هم حفر نمی‌کنند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان این که مترو دارای تجهیزات و سرمایه‌های انسانی خوبی است که باید از آنها استفاده کرد گفت: برای تهران 12 خط مترو، 460 کیلومتر و 256 ایستگاه در نظر گرفته شده است و به نظر می‌رسد باید جبهه فعالیتمان را به سمت ایجاد تونل‌های مترو جدید آغاز کنیم.

وی با بیان این که یکی از خواسته‌های شورای شهر این است که روند ساخت مترو هر چند به کندی اما ادامه داشته باشد اظهار کرد: تبصره 18 بودجه در مورد اشتغال و تولید است و باید بگویم که ساخت مترو باعث تولید اشتغال، رفع رکود و رفع تحریم‌ها می‌شود و به نظر من ساخت مترو از قوت لایموت واجب تر است و امیدواریم با کمک دولت این موضوع پیش برود.

به گزارش ایسنا، رئیس شورای شهر تهران با بیان این که چین توسعه مترو خود را همزمان باتهران آغاز کرد اما حالا آنها 600 کیلومتر مترو با 20 خط دارند گفت: درتهران 200 ایستگاه مترو وجود دارد که هریک ظرفیت ساخت چند مجتمع ایستگاهی، خدماتی و مسکونی را دارند که از این محل می‌توان هزینه ساخت خطوط جدید و تکمیل خطوط فعلی را تامین کرد که اگر این موضوع به صورت جدی در دستورکار قرار گیرد شورا آماده است تا با مصوبات مورد نیاز از این تصمیم شهرداری حمایت کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید