در شورای شهر شیراز

پرداخت ۸ میلیارد تومان دیه جانباختگان سیل شیراز تصویب شد

    کد خبر :615458

پرداخت در مجموع هشت میلیارد تومان به عنوان دیه جانباختگان سیل پنجم فروردین‌ دروازه قرآن در جلسه عصر چهارشنبه شورای اسلامی شهر شیراز به تصویب رسید.

این تصمیم در حالی به تایید اعضای این شورا رسید که دستگاه قضایی نتیجه نهایی بررسی‌ها و حکم دادگاه در این زمینه را اعلام نکرده است.
براساس اظهارات اعضا شورای شهر شیراز، پرداخت دیه از سوی شهرداری صرفا اقدامی داوطلبانه بوده و دلیلی مبنی بر تقصیر شهرداری نیست.
با تصویب این مصوبه به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود که از محل ماده ۱۶ بودجه شهرداری نسبت به پرداخت دیه جان‌باختگان سیل ۵ فروردین دروازه قرآن شهر شیراز اقدام کند.
بر این اساس مقرر شد مبلغ ۸۰ میلیارد ریال در یکی از ردیفهای اعتباری بودجه ۹۸ شهرداری کسر و به ردیف اعتباری ماده۱۶ دستورالعمل نحوه هزینه کردبودجه شهرداری اضافه شود.
در لایحه پیشنهادی به شورای شهر در این باره آمده است:‌ اوج میهمان‌نوازی و روحیه ایثارگری مردم شیراز در کمک به حادثه دیدگان سیل پنجم فروردین ماه، برگ زرینی بود بر تاریخ انسانیت و انسان دوستی این خطه و شهرداری شیراز نیز به منظور همراهی با این حرکت ارزشمند مردم، برای کاهش آلام واردشده برخانواده و جبران بخشی از آثار ایجاد شده نسبت به پرداخت دیه جانباختگان اقدام می‌کند.
براثر سیل پنجم فروردین ۹۸ دروازه قرآن شیراز ۲۱ نفر جان خود را از دست دادند.
مصوبات شورای شهر برای اجرایی شدن باید به تایید فرمانداری برسد.

ضرورت حفظ حرمت افراد در رسانه‌ها
در بخش دیگری از این نشست،‌شهردار شیراز خطاب به رسانه‌ای که اخیرا عکس و مطالب خصوصی یکی از مدیران شورای شهر را منتشر کرده است، گفت: در اطلاع رسانی در خصوص افراد حرمت نگه دارید و حیثیت افراد را نبرید.
اشاره حیدر اسکندرپور به انتشار عکس خصوصی یکی از مدیران شورای شهر شیراز در یک رسانه بود که این اقدام، واکنش‌هایی را در پی داشت.
در این مطلب، عکس و مطالب شخصی از صفحه اینستاگرام یکی از مدیران شورای شهر که خصوصی و غیر قابل دسترسی برای عموم است برداشته و در فضای مجازی بازنشر شده که شامل تصاویر همسر، مادر و سایر بستگان این فرد است.
شهردار شیراز در ادامه سخنان خود عنوان کرد: آموزه های دینی و اسلامی ما نیز مردم را از آشکارسازی ایراد دیگران بر حزر می‌دارند و تاکید می کنند که نسبت به این موضوع حریص نباشیم.

کمک مدیریت شهری شیراز به مددجویان
در ادامه صد و چهارمین جلسه شورای شهر شیراز، لایحه دوفوریتی شهرداری این شهر مبنی بر اختصاص یک میلیارد ریال به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)به مناسبت جشن عاطفه‌ها در دستور کار صحن علنی شورا قرار گرفت.
با موافقت اعضای شورا، دوفوریت این لایحه تصویب شد و بنا براین تصویب به شهرداری اجازه داده می شود مبلغ یک میلیارد ریال از محل ردیف اعتباری بودجه سال ۹۸ شهرداری برای تامین اقلام مورد نیاز مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) اختصاص دهد تا اقلام تهیه شده توسط شهرداری به افراد معرفی شده از سوی کمیته امداد تحویل داده شود.

طرح یک فوریتی کمک به تیم‌های شیراز در لیگ دسته یک
در ادامه این جلسه ایراد هیات تطبیق مصوبات به مصوبه‌ عوارض صدور پروانه نصب دکل‌ها، آنتن‌ها و ایستگاه‌های مخابراتی در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد به منظور بررسی کارشناسی به کمیسیون برنامه، بودجه، امورحقوقی و املاک شورا ارجاع شود.
با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، طرح یک فوریتی مساعدت به تیم‌های فجر شهید سپاسی و قشقایی شیراز به کمیسیونهای برنامه و بودجه و فرهنگی، اجتماعی شورا ارجاع شد.

تصمیم‌گیری دوباره درباره نرخ سرویس مدارس
در این جلسه اصلاحیه لایحه نرخ سرویس مدارس نیز در صحن علنی شورا بررسی و با موافقت اعضای شورا همراه شد.
بنابر این اصلاحیه مقرر شد مبلغ ۱۰درصد به مبلغ تعیین شده هزینه سرویس دانش‌آموزانی که در مسیر محدوده‌ی پرترافیک شهر تردد می‌کنند اضافه شود.
تعیین و تعریف مسیر پرترافیک برعهده‌ سازمان حمل و نقل مسافر با هماهنگی شورای شهر تعیین شده است.
همچنین برای مسافت های بالاتر از ۲۰ کیلومتر به ازای هرکیلومتر مازاد بر ۲۰ کیلومتر، یک درصد نرخ مصوب، به مبلغ کل کرایه اضافه شود.

در این جلسه همچنین قاسم مقیمی، نواب قائدی و ابراهیم صبوری سه عضو این شورا به عنوان اعضای کمیته نظارت بر روابط عمومی و اموربین الملل شهرداری شیراز معرفی شدند.

دستور ضربتی برای نظارت بر تابلوهای شهری
به گزارش ایرنا،رئیس شورای شهر و شهردار شیراز در ادامه این جلسه بر اهمیت و ضرورت کنترل دقیق موضوع تابلوهای شهری شیراز تأکید کردند.
عبدالرزاق موسوی گفت: به دلیل حساسیت‌های به‌جایی که در موضوع تابلوهای خیابان‌ها، کوچه‌ها، معابر و یا ورودی‌های شهر وجود دارد، مدیران شهرداری نیز می‌بایست حساسیت و نظارت کافی از خود نشان دهند.
رئیس شورای اسلامی شیراز، با بیان اینکه مدیران شهرداری از وفاداران به ارزش‌های انقلاب هستند، تأکید کرد: ممکن است ناخواسته اشکالاتی پیش آید که انتظار ما این است همه مدیران و کارکنان شهرداری شیراز نهایت دقت را به کار گیرند تا از روی غفلت یا اشتباه سهوی، زمینه‌ساز ایجاد مشکل و یا رنجش خاطر شهروندان نشوند.
شهردار شیراز نیز در این باره اظهار داشت: به زیرمجموعه شهرداری این شهر ابلاغ کرده‌ام که اگر مشکلی در خصوص تابلوهای شهری وجود دارد و کلمه‌ای از قلم افتاده سریعا رفع شود.
اسکندرپور ادامه داد: هزار نفر از ایثارگران دوران دفاع مقدس در بدنه شهرداری شیراز مشغول به کار هستند و قطعا همه جناح‌ها و تفکرات فکری داخل نظام جمهوری اسلامی به جایگاه رفیع شهدا واقف و به آن احترام می‌گذارند.

نطق رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر در جلسه گذشته شورا واکنش شهرداری این شهر را در پی داشته است. این موضوع را رئیس شورای شهر اعلام کرد و گفت:‌ شهرداری به این نطق جوابیه‌ای داده است که در جلسه آینده شورا قرائت خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید