بودجه اختصاصی آمریکا برای اوکراین دو هفته دیگر ته می کشد

    کد خبر :1042331
بودجه آمریکا اوکراین

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده منابع مالی این وزارت‌خانه برای ارسال کمک‌های بیشتر به اوکراین در حال اتمام است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرده که منابع مالی این نهاد تا 30 دسامبر (9 دی) برای ارسال سلاح به اوکراین به اتمام خواهد رسید، مگر اینکه کنگره، تأمین مالی جدید برای اوکراین را مورد تأیید قرار دهد.

به نوشته بلومبرگ، این نخستین‌بار است که پنتاگون تاریخ دقیقی در این رابطه ارائه داده است. وزارت دفاع ایالات متحده در حال صرف آخرین منبع مالی خود به ارزش 1/07 میلیارد دلار در جهت خرید سلاح و تجهیزات جدید است که به اوکراین ارسال خواهد شد.

مایکل مک‌کورد، یکی از مقامات پنتاگون در نامه‌ای به رهبران کمیته‌های سیاست دفاعی و تخصیص بودجه مجلس نمایندگان و سنا اعلام کرد این وزارتخانه به زودی بودجه در دسترس برای کمک‌های امنیتی به اوکراین را تمام خواهد کرد.

انتظار می‌رود این نامه فشارها بر کنگره برای مجوز دادن به اختصاص بسته مالی بیش از 60 میلیارد دلاری به اوکراین را افزایش دهد. این منبع مالی از سوی جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا درخواست شده،‌ اما کنگره تاکنون از تصویب آن خودداری کرده است.

قانون‌گذاران جمهوری‌خواه می‌گویند این بسته مالی باید شامل اقداماتی برای تشدید امنیت در مرز ایالات متحده با مکزیک باشد وگرنه آن را تأیید نمی‌کنند.

اکوایران

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید